اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

بهره‌گیری از قرآن در فضای مجازی فطرت‌های پاک بشری را بیدار می‌سازد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بهره‌گیری از قرآن در فضای مجازی موجب بیداری فطرت‌های پاک بشری می‌شود.

بهره‌گیری از قرآن در فضای مجازی فطرت‌های پاک بشری را بیدار می‌سازد
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، "علی داننده" در آیین اختتامیه نخستین جشنواره بین‌لمللی وبلاگ نویسی قرآنی در تبریز با اشاره به حضور گسترده جوانان در این جشنواره اظهار کرد: اقبالی که جوانان و نوجوانان از این جشنواره کردند،‌ نشان داد که حضور آنها در فضای مجازی و علاقه به قرآن، ‌با بصیرت و درک درست از این اقدام انجام گرفته است.
وی افزود: در این رابطه متولیان امر برای ترویج حقایق قرآنی در فضای مجازی باید علاوه بر حمایت‌های مادی، حمایت‌های فکری و مدیریتی مستمر داشته باشند.
داننده با اشاره به اینکه مظلومیت قرآن در فضای مجازی محسوس است، افزود: با این که قرآن در فضای مجازی حضور دارد اما موضوعات انحرافی که با عنوان قرآن و محتوای قرآنی مطرح می‌شود ظلمی است که در این فضا به ساحت قرآن انجام می‌گیرد.
وی تاکید کرد: تشکیل کار گروه‌های متخصص قرآنی می‌تواند برای مقابله با این انحرافات و ترویج صحیح مفاهیم قرآنی راهگشا و موثر باشد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر فضای مجازی با نور قرآن (صامت و ناطق) منور شودد، ‌کمک شایانی به بیداری فطرت‌های پاک بشری و فرج صاحب اصلی عالم، حضرت مهدی (عج) خواهد کرد.
وی افزود: انقلاب اسلامی ایران مسیر تلاش در ترویج و نهادینه کردن مفاهیم قرآنی را گشوده و منویات امام راحل و مقام معظم رهبری چراغ این راه انسان ساز است.
داننده با اشاره به روند برگزاری این جشنواره گفت: پس از ارسال فراخوان، نزدیک به یک هزار و 700 وبلاگ از ایران و  کشورهایی چون امارات، افغانستان، پاکستان، تایلند، آذربایجان، آمریکا و آلمان در نخستین جشنواره بین‌المللی وبلاگ نویسی قرآنی شرکت کردند.
وی افزود: از مجموع 1680 وبلاگ  985 وبلاگ جهت ارزیابی فنی و محتوایی به مرحله داوری راه یافتند.
داننده گفت: از میان وبلاگ‌های ذکر شده در نهایت 47 وبلاگ در  هشت بخش وبلاگ متنی شامل (مقاله و پژوهش، داستان و شعر، احادیث، گزارش و خبر، خاطره نویسی، آموزش،‌تاویل، ‌تفسیر و تدبر و تلات) و سه بخش فتوبلاگ، پادکست و ودکست و در قالب پنج زبان فارسی،‌انگلیسی،‌عربی،‌ترکی آذری و ترکی استانبولی برگزیده شدند که در آئین اختتامیه معرفی شدند.
دبیر نخستین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی هدف از برگزاری این جشنواره را تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه توسعه،‌تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم و همچنین ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آنلاین و جهت‌دهی به آنها عنوان کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیط های تحت وب و ارائه وبلاگ‌های نمونه و استاندارد از لحاظ فنی و محتوایی به علاقمندان  را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد.
نخستین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی در راستای برگزاری جشنواره های قرآنی منظومه آیات،‌توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با همکاری مرکز توسعه،‌ترویج و فعالیت‌های قرآنی، مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال و استانداری آذربایجان شرقی سی ام آبان ماه جاری درتبریز به کار خود پایان داد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول