اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی تاکید کرد:

معرفی الگوهای قرآنی به جامعه مهم‌ترین هدف مسابقات قرآن

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی مهم‌ترین هدف برگزاری مسابقات قرآن را معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه عنوان کرد.

معرفی الگوهای قرآنی به جامعه مهم‌ترین هدف مسابقات قرآن
حجت‌الاسلام و المسلمین محمد طاهر گرایلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: گرایش جوانان و نوجوانان به قرآن کریم در عصری که قدرت‌های استکباری با تمام قوا به مبارزه با ارزش‌های معنوی پرداخته و سعی در اشاعه بی‌بند و باری و فحشا در میان جوانان دارند، امری مبارک و از الطاف الهی است.
وی افزود: انس جوانان با کلام الهی در جامعه به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی روز به روز در حال افزایش است و مهم‌ترین و مؤثرترین حربه در برابر این هجمه فرهنگی محسوب می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به آیه 165 سوره بقره افزود: لفظ "محبت" و "حب" 95 بار در قرآن ذکر شده، اگر ما بخواهیم محبت خودمان را نسبت به خداوند تقویت کنیم لازمه‌اش خداشناسی، خود شناسی و شناخت مخلوقات است.
گرایلی تصریح کرد: شناخت خداوند فقط حفظ و قرائت قرآن نیست و در دیداری که نخبگان قرآنی هرساله بعد از پایان مسابقات قرآنی با مقام معظم رهبری دارند، تأکید ایشان همیشه بر تدبر در قرآن است.
وی ادامه داد: منظور از تأکید مقام معظم رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن این است که حفظ قرآن مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن بوده و در یک جامعه قرآنی شهر، اقتصاد، بهداشت، سیاست، فضای جامعه باید قرآنی باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: فراهم آوردن عرصه رقابت‌های قرآنی یکی از مؤثرترین راه‌های تبلیغ و ترویج گرایش جوانان به مباحث قرآنی محسوب می‌شود، لذا این مسابقات همه ساله طی مراحل  شهرستانی، استانی و کشوری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.
گرایلی هدف برگزاری مسابقات را رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان با بهره‌مندی از حفظ آیات و قرائت قرآن کریم، اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه، ارتقای سطح فنی قرائت و حفظ قرآن کریم در سطح استان، گسترش فرهنگ حفظ قرآن در بین اقشار جامعه، ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان با حضور در مسابقات قرآنی، ایجاد فضای قرآنی در سطح استان در ایام برگزاری مسابقات به ویژه افزایش شور و نشاط معنوی در میان جوانان، تجلیل از جوانان فعال در عرصه‌های قرآنی و تشویق جوانان و نوجوانان به گام نهادن در این مسیر مقدس، ایجاد امکان تبادل اطلاعات و تجربیات متسابقین و جهت‌دهی به استعدادهای نهفته جوانان عنوان کرد.
وی گفت: 250 نخبه قرآنی در سی و چهارمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم از تاریخ دوم تا چهارم آذرماه در شهرستان بشرویه به رقابت می‌پردازند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول