اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

تمام دانشمندان و بزرگان ریزه‌خوار سفره قرآن هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: همه دانشمندان و بزرگان ریزه‌خوار سفره قرآن هستند.

تمام دانشمندان و بزرگان ریزه‌خوار سفره قرآن هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی ظهر امروز در همایش قرآن و سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم (ص) علوم پزشکی مازندران اظهار داشت: یکی از عظمت‌های قرآن این است که هنوز ناشناخته مانده است.
وی با اشاره به اینکه قرآن کتاب عادی و معمولی نیست، تصریح کرد: همه دانشمندان و بزرگان ریزه‌خوار سفره قرآن هستند و به همین دلیل هر کس به اندازه فهم و دانش خود از این کتاب بهره‌برداری می‌کند.
نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید بر اینکه قرآن آیات متعدد پیدا و پنهان و مفاهیم ساده و آشکار دارد، خاطرنشان کرد: عدم استفاده درست مسلمانان از قرآن موجب شده که قرآن اسیر دست مسلمانان باشد و به گونه‌ای که هنوز این کتاب ناشناخته مانده است.
این مسئول با اشاره به اینکه دیده می شود که در عمل بسیاری از دانشمندان غربی از دانشمندان مسلمان استفاده بهینه و بهتری از قرآن دارند، خاطرنشان کرد: اینکه عنوان شود قرآن در مباحث علمی نمی‌تواند وارد شود به دلیل اینکه مباحث آن کهنه، سنتی و قدیمی شده است، بیشترین ظلم به این کتاب مقدس است.
طبرسی با اعلام اینکه باید با استدلال در برابر این نوع تفکرات مقاومت کرد، گفت: پاسخی که باید به این افراد داده شود این است که اگر مباحث دینی و قرآنی کهنه شده، بسیاری از نیازهای بشر مانند خوردن و آشامیدن نیز چون از گذشته وجود داشته و تکرار می‌شود، سنتی و قدیمی است.
وی ادامه داد: همه سنت‌ها غلط و نادرست نیست بلکه دشمنان با این رویه قصد دور کردن مجامع علمی و دانشگاهی از مباحث قرآنی و دینی را دارند که باید در این زمینه هوشیار بود و با برگزاری چنین همایش‌های ابعاد ناشناخته آن بیان و تاکید شود.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اعلام اینکه دین براساس فطرت انسان قرار دارد، ابراز داشت: عظمت قرآن این است که مافوق تصورات انسان بسیاری از مسائل را برایش حل کرده است و به همین دلیل دشمنان آن نیز زیاد است.
این مسئول با اشاره به اینکه مهم‌ترین وظیفه قرآن انسان‌سازی است، اذعان داشت: این وظیفه به حدی مهم است که علوم طبیعی از انجام آن عاجز بوده است.
طبرسی قرآن را درمان بسیاری از مرض‌های روحی و جسمی انسان دانست و اذعان داشت: بسیاری از امراضی که از طریق مجهزترین آزمایشگاه‌های علمی قابل درمان نیستند، در این کتاب به آن تاکید شده است.
وی با اعلام اینکه قرآن جامع‌ترین کتاب برای سلامت بشر است، گفت: جامعیت قرآن به حدی است که به تمام مسائل بشر به صورت کامل پرداخته است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول