اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال؛

ورود گردشگر به اردبیل از مرز شش میلیون نفر گذشت

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جاری ورود گردشگر به اردبیل از مرز شش میلیون نفر گذشت.

ورود گردشگر به اردبیل از مرز شش میلیون نفر گذشت
قاسم محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با نگاه ویژه به حوزه گردشگری و اقتصاد توریسم سعی کردیم زیرساخت‌های لازم برای جذب گردشگر را فراهم کنیم به طوری که میزان گردشگران ورودی به استان اردبیل از پنج میلیون نفر در سال گذشته، امسال به شش میلیون و 200 نفر رسیده است.
وی محوریت گردشگری استان اردبیل را آب‌های گرم در سرعین و نیر و استفاده از فضاهای مطلوب و گردشگری نقاط مختلف استان اردبیل اعلام کرد و بیان داشت: در کنار این امر به منطقه ویژه اقتصادی نیز به عنوان یک ظرفیت ممتاز اشتغال و تولید نگاه می‌کنیم.
این نماینده مجلس از انتصاب هیئت امنا و مدیر منطقه ویژه اقتصادی استان اردبیل در آینده نزدیک خبر داد و ابراز داشت: نزدیکی این مجموعه به گمرک، فرودگاه و شهرک صنعتی زمینه توسعه آن را فراهم کرده است.
محمدی در بخش دیگری از سخنان خود از نیروی جوان به عنوان موتور محرکه نظام تولید، اقتصاد و بهره‌وری یاد کرد و گفت: ما تلاش می‌کنیم 65 هزار فارغ‌التحصیل بخش‌های مختلف را به درستی و شایستگی و در حوزه‌های مرتبط مشغول کار و فعالیت کنیم.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مجلس در ابتدای اقدام خود برای استخدام ناظران بخش کشاورزی و مهندسان این حوزه ظرفیت 10 هزار نفر را اعلام کرد، بیان داشت: این تعداد هم اکنون در کمیسیون کشاورزی به 17 هزار نفر افزایش یافته به طوری که از این مهندسان ناظر در بخش شیلات، دام، مرتع و زراعت استفاده می‌شود.
وی ضرورت تبدیل فرهنگ معیشتی به فرهنگ اختراعی را یادآور شد و گفت: باید این فرهنگ در تمام حوزه‌های تولید، ‌صنعت، کشاورزی، هنر و فرهنگ وارد زندگی شده و کیفیت مناسب را در بخش ارائه خدمات شاهد باشیم.
این نماینده مجلس در ادامه از صدور مجوز برای راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی و افزایش 18 رشته کارشناسی ارشد و مقطع کارشناسی برای دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و افزایش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور، محقق اردبیلی و مراکز آموزش عالی استان خبر داد.
محمدی در پایان ابراز داشت: به زودی واحد علوم و تحقیقات در این استان و به محوریت اردبیل راه‌اندازی می‌شود که انتظار داریم در این کار نیز موفق عمل کنیم.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول