اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه به تجارب بازنشستگان نیاز دارد

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای ساختن این استان در هر زمان به تجارب ارزنده بازنشستگان نیاز داریم.

کهگیلویه و بویراحمد برای توسعه به تجارب بازنشستگان نیاز دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، در نشست ستاد تکریم بازنشستگان استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: بازنشستگان گنجینه‌های اصلی و سرمایه‌های ارزشمند یک جامعه هستند که مسئولان باید به آنها بیشتر بها دهند.
نیکزاد ابراز داشت: در آموزه‌های دینی ما تجلیل از خدمتگزاران به مردم به‌ویژه بازنشستگان امری پسندیده است و نباید جامعه را از تجربیات سی ساله آنها محروم کرد.
وی افزود: بازنشستگی سرمایه پایان‏ناپذیر هر جامعه‌ است و با مشورت و استفاده از اندوخته‌های آنها بهترین و ناب‏ترین افکار گردهم می‏آیند و از تجمیع آن‌ها دستاوردهای نو پدید می‏آید. 
نیکزاد تصریح کرد: فرق بسیاری بین بازنشستگی اداری و بازنشستگی ناشی از طول عمر و ضعف قوای ذهنی و جسمی وجود دارد و بازنشستگی به معنای دست کشیدن از فعالیت و تحرک نیست بلکه افزایش سطوح فعالیت‌ها و حتی میل و احساس با امور زندگی را باید با داشتن تجربیات در این دوران افزایش داد.
وی با بیان اینکه در همه حال باید از سستی و خمودگی دوری جست، تاکید کرد: از نکات بسیار مهمی که پیشکسوتان باید بیشتر توجه کرده این است که ظرفیت تحرک و فعالیت خود را به هر نحو ممکن فراهم کرده و اندیشه بازنشستگی از کار و فعالیت را از ذهن و عمل خود دور کنند و در پی آن باشند که همچون گذشته پویا و فعال خدمت کنند. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: لازمه یک زندگی و جامعه سالم کار و فعالیت است و از بسیاری فسادها و گرفتاری‌ها و حتی امراض پیشگیری می‏کند و بازنشستگان نپندارند که پیر و از کار افتاده‌اند و نیازی به فعالیت ندارند و یا میزان درآمدشان به حدّی است که محتاج کار نیستند.
نیکزاد مشارکت بازنشستگان در عرصه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و استفاده از دانسته‌ها و اندوخته‌های آنها را ضرورت یک جامعه دینی و در حال رشد دانست و گفت: در تجمیع تجارب، افکار و فعالیت‌ها، کارها به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت به پیش می‌رود.
به گفته وی، بازنشستگان و یا پیشکسوتان صاحب تجارب و آموخته‏هایی هستند که اگر در کنار هم قرار گرفته شود این تجارب، منجر به گشایش در امور و پیدایش راه حل‏های تازه برای رفع مشکلات مردم و جامعه می‏شود و نباید از آنها غافل شد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول