اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم تبریز اعلام کرد:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند 2500 میلیارد تومان اعتبار

خبرگزاری فارس: نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیازمند 2500 میلیارد تومان اعتبار
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، علیرضا منادی ظهر امروز در جشن تجلیل از بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به نقش مهم کارگران در اقتصاد و تولید کشور اظهار داشت: این قشر از جامعه خدمات بسیار ارزشمندی را به کشور در طول سال‌های کار و تلاش خود به انجام رسانده‌اند.
 وی تصریح کرد: در این زمینه در مجلس شورای اسلامی تلاش می‌شود از حقوق آنان در دوران کار و تلاش همچنین بازنشستگی دفاع جدی صورت گیرد. 
منادی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته به این قشر، به بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در این ارتباط اشاره کرد و گفت: در این زمینه دولت موظف شده است برای تامین 2 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار موردنیاز در این زمینه از محل فروش و سود سهام کارخانجات دولتی اقدام کند.
وی ادامه داد: در مرحله نخست باید 600 میلیارد تومان تامین می‌شد البته مسئولان با اظهاراتی که در خصوص افزایش شش درصدی فروش سهام پتروشیمی دارند، مدعی هستند، در مجموع و عملاً 16 درصد حقوق بازنشستگان افزایش یافته است که البته بنا به اظهار بازنشستگان در این زمینه هم اقدامی نشده که پیگیر موضوع خواهیم شد.
 عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه به موضوع عدم تناسبت ورودی و خروجی سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در سازمان‌‌های بیمه‌ای فعال و پویا بین ورودی و خروجی نسبت 27 به یک را داریم که این نسبت در سازمان تامین اجتماعی کشورمان هفت به یک است.
وی افزود: با این وجود با هفت نفر ورودی افزایش 15 درصدی در حقوق را داریم و در پرداخت به بازنشسته و بیمه شده خروجی، سازمان تامین اجتماعی افزایش شش درصدی را در نظر می‌گیرد که این خود نشاندهنده تفاوت چشمگیر در این زمینه است که هیچ عقل سلیمی آن را قبول نمی‌کند.

*بدهی 24 هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی
منادی، پیگیری بدهی‌های بیش از 24 هزار میلیارد تومانی دولت به سازمان تامین اجتماعی را از اولویت‌ها خواند و گفت: در بحث الحاق بخش درمان سازمان تامین اجتماعی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز با تلاشی که در کمیسیون تلفیق انجام دادیم مانع از تفکیک این بخش از سازمان تفکیک شدیم.
وی تصریح کرد: با طرح بحث حق‌الناس بودن این صندوق و تعلق آن به بیمه‌شدگان و بازنشستگان، بحث را به نفع این قشر پیش بردیم.

*تسریع در احداث بیمارستان 300 تختخوابی تامین اجتماعی تبریز
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برخی مطالبات جامعه کارگری و بازنشستگان در سطح استان آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: یکی از مصوبات سفرهای رئیس جمهوری به استان احداث بیمارستان 300 تختخوابی تامین اجتماعی بود که در این ارتباط دو مصوبه شامل اعطای زمین در شهرک خاوران و دیگری شامل صدور مجوز برای فروش اراضی متعلق به تامین اجتماعی استان برای آغاز فعالیت‌های مربوط به احداث این بیمارستان اخذ شده است.
 منادی یادآورد شد: امیدواریم این مصوبه برای رسیدن به نتیجه قابل قبول با پیگیری و جدیت از سوی مسئولان دنبال شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول