اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل کمیته امداد کرمان:

فعالیت‌های امداد براساس اشتغال‌محوری است

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان با اشاره به تغییر سیاست‌های این نهاد گفت: در حال حاضر فعالیت‌های کمیته امداد از حمایت‌محوری به اشتغال‌محوری بدل شده است.

فعالیت‌های امداد براساس اشتغال‌محوری است
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان‌، غلا‌مرضا حسنخانی ظهر امروز در همایش روز خانواده و تجلیل از زنان سرپرست خانواده طرح نظام جامع آموزشی اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد در سه سال اخیر بر پایه توانمند‌سازی‌ خانوارها برنامه‌ریزی شده است.
وی عنوان کرد: در کمیته امداد سیاست‌ها تغییر پیدا کرده و از حمایت‌محوری به اشتغال‌محوری بدل شده است.
حسنخانی تصریح کرد: مسیری که در حال حاضر کمیته امداد در حال طی کردن است به منظور افزایش توانمند‌سازی خانوارها است و باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده را داشته باشیم. 
وی افزود: در استان کرمان فعالیت‌های خوبی در زمینه اشتغال صورت گرفته البته توانمند‌سازی یک محور آن اشتغال است.  
حسنخانی گفت: در بحث برنامه آموزشی و ارتقای سطح علمی فرزندان و خانواده امداد به درجات بالای رسیده‌ایم.  
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمان بیان کرد: اولویت اول در کمیته امداد بحث اشتغال است و استفاده از ظرفیت و توانمندی‌های که در خانوارها وجود دارد، شناسایی و بتوانیم آنها را حمایت کنیم، البته ما این توانمندی‌ها را کمتر در نظر گرفته‌ایم و بیشتر تلاش کرده بودیم که مشکلات مادی آنها را رفع و رجوع کنیم.  
حسنخانی عنوان کرد: در حال حاضر برنامه کمیته امداد پالایش پرونده‌های مددجویان زیر پوشش و شناسایی نیازمندان واقعی جامعه و خروج خانوارهای که توانمندی لازم رسیده‌اند و یک زندگی معمولی را می‌توانند اداره کنند و این افراد از لحاظ مادی حمایت نمی‌شوند، اما از لحاظ آموزشی و فرهنگی باز هم مورد حمایت است.
وی اظهار کرد: کمیته امداد آمادگی لازم را برای طرح‌های اشتغال که از سوی مددجویان زیر پوشش ارائه می‌شود،‌ دارا است و از لحاظ تأمین مالی هیچ مشکلی ندارد و این تسهیلات با سود چهار درصد‌ در اختیار آنها قرار داده می‌شود.
حسنخانی گفت: بحث نظام آموزشی و تربیتی طرحی است که در کشور توسط کمیته امداد تدوین شده و هر سال یک سهمیه خاص در اختیار استان‌ها گذاشته می‌شود و 8 هزار و 400 خانوار در این طرح شرکت داده شده است.
وی افزود: برای این طرح آموزشی دو مشاور در نظر ‌گرفته شده که یکی برای مسائل مذهبی و دینی  و دیگری در امور آموزشی است.    
انتهای پیام/ج20         
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول