اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی:

حوزه و دانشگاه به‌عنوان پشتیبان علمی بسیج مطرح شوند

خبرگزاری فارس: معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: حوزه و دانشگاه باید به‌عنوان پشتیبان اصلی بسیج در زمینه‌های علمی و فکری بسیج مطرح شوند.

حوزه و دانشگاه به‌عنوان پشتیبان علمی بسیج مطرح شوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی قاسمی شامگاه چهارشنبه‌ در همایش جهادگران علم و فناوری بسیج خراسان جنوبی اظهار داشت: تشکیل بسیج طلاب و دانشگاه دوم آذرماه 1367 با فرمان امام خمینی(ره) به وجود آمد.
وی ادامه داد: هدف از تشکیل بسیج طلاب و دانشگاه روی آوردن به سمت علم وفناوری و اختصاص پژوهش بین سایر اقشار بسیج است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی به طرح آیه‌های تمدن اشاره کرد و افزود: این طرح طی دو مرحله اجرا می‌شود که گزینش در مقطع دبیرستان انجام و دانش‌آموزان عضو این مرکز از لحاظ علمی و پژوهشی حمایت می‌شوند.
قاسمی با بیان اینکه امروز مرکز علمی رزمندگان اسلام را بسیج احیا کرده است، تصریح کرد: اگر نوای دل‌نشین و تفکر بسیجی بر کشوری طنین‌انداز شود، چشم طمع جهان‌خواران کور می‌شود.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی تصریح کرد: در بسیج طلاب و دانشگاه باید در عرصه‌های علمی، فکری و دانشگاهی بیشتر از سایر عرصه‌ها کار شود چرا که این امر یک برنامه دراز مدت است.
قاسمی با اشاره به اینکه موضوع تداوم بسیج باید سرلوحه همه امور قرار گیرد، اذعان کرد: بسیج باید مثل گذشته با اطمینان خاطر و با جدیت بیشتر در صحنه بماند و در تمامی عرصه‌ها پررنگ باشد.
وی با بیان اینکه دولت نهم و دهم مستضعفان را امیدوار کرده است، خاطرنشان کرد: دولت این حرکت را در راستای تفکر امام، خادم بودن و خدمت بی‌ادعا انجام داده است.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی یادآورشد: بسیج تنها نهادی است که پس از انقلاب بدون چشم‌داشت و توقع در راستای ادامه دادن راه امام کارکرده و به دستاوردهای چشمگیری رسیده است.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی نیز در این مراسم بیان کرد: این همایش هر ساله دوم آذرماه به منظور تجلیل از فعالان عرصه علم و فناوری حوزه بسیج برگزار می‌شود.
محمدرضا عبادی‌نیا به اهداف برگزاری این همایش اشاره کرد و افزود: تجلیل از جهادگران علم و فناوری، شناسایی و معرفی برترین‌های حوزه و بررسی مشکلات اقشار مختلف بسیج از جمله بسیج اساتید، دانشجویی و مهندسین از اهداف این همایش است.
وی با اشاره به رسالت بسیج در حوزه‌های اجتماعی کشور، اظهار داشت: گستره فعالیت بسیج برای آحاد مردم جامعه به ویژه نسل جوان باید تبیین و نهادینه شود.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی بر برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای آشنایی بیشتر جوانان با فعالیت‌های بسیج در طول سال تاکید کرد و یادآور شد: برگزاری این برنامه‌ها برای معرفی فعالیت‌های بسیج و گرایش جوانان به سمت بسیج موثر خواهد بود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول