اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان خبر داد:

تشکیل ستاد یوم‌الله 9 دی در گیلان

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان از تشکیل ستاد یوم‌الله 9 دی به متولی‌گری این شورا در استان خبر داد.

تشکیل ستاد یوم‌الله 9 دی در گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری عصر امروز در جلسه پاسداشت حماسه تاریخی یوم‌الله هشتم و نهم دی ماه سال 88 اظهار داشت: نهم دی یکی از روزهایی است که به واسطه ویژگی‌هایی ماندگار شده و به عنوان یک روز بزرگ در تاریخ انقلاب اسلامی ایران به ثبت رسیده است.
وی نهم دی را دارای آثار و برکات فراوان عنوان کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب به واسطه ابعاد گسترده و حجم عظیم این حماسه مردمی که فوق محاسبات بشری بوده، فرمودند که «رشت جزو محدود مناطقی بوده که یک روز زودتر از حرکت خود جوش ملت در هشتم دی سال 1388 به صحنه حضور مردم در مقابل فتنه‌گران تبدیل شد».
اشجری با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که در این روز دست خدای متعال، روح ولایت و روح حسین‌بن‌علی (ع) در تمام این حماسه ماندگار دیده می‌شود، تصریح کرد: مردم در نهم دی حجت را بر همه تمام کردند و نشان دادند که دشمن حقیقی اسلام، استکبار جهانی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان مردم را مولفه اصلی قدرت نظام دانست و خاطرنشان کرد: عده‌ای در این فتنه قصد براندازی نظام را داشتند و گمان می‌کردند که فاتحه انقلاب خوانده شده اما بصیرت مردم موجب شده که بازهم بتوانند در این امتحان بزرگ الهی سربلند شوند.
وی با اشاره به اینکه مردم در نهم دی ارتباط خود را با ولایت نشان دادند، ابراز داشت: مردم نشان دادند همراه ولایت می‌توانند در تمام بحران‌ها سربلند باشند.
اشجری نشان دادن حقیقت برخی از افراد را از زیبایی‌های فتنه سال 88 برشمرد و گفت: کسانی که مدت‌های مدیدی در بدنه انقلاب بودند کم آوردند و عده‌ای نیز در این فتنه سکوت کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید براینکه عده‌ای در فتنه سال 88 مردود شدند، بیان داشت: مردم با بصیرتی که داشتند توانستند نمره خوبی بگیرند و سربلند شوند.
وی از تشکیل ستاد یوم‌الله 9 دی به متولی‌گری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در گیلان خبر داد و اذعان داشت: مردم گیلان همیشه در مناسبت‌های انقلاب می‌درخشند و حضوری پررنگ دارند.
اشجری به حضور پر رنگ مردم گیلان یک روز زودتر از 9 دی در رشت و دیگر شهرستان‌های استان اشاره کرد و یادآور شد: حماسه باشکوهی در سراسر گیلان در هشتم دی سال 88 داشتیم.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان ماندگاری حماسه نهم دی را به دلیل فراهم شدن مقدمات آن توسط استان‌هایی عنوان کرد که یک روز زودتر پای کار آمده بودند و افزود: سال گذشته توفیق زیارت مقام معظم رهبری در روز هشتم دی به جمعی از گیلانی‌ها دست داد و در واقع مدال بصیرت را گیلانی‌ها از دستان پر مهر رهبر فرزانه انقلاب گرفتند.
وی سبقت مردم گیلان را سبب توفیق زیارت مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: حضور قبل از نهم دی موجب شده که مدال بصیرت را رهبر فرزانه انقلاب به گیلانی‌ها بدهند.
اشجری به برنامه‌ها، سیاست‌ها و رویکردهای ستاد نهم دی اشاره کرد و افزود: توجه به لایه‌های عمیق پیدایش و ظهور حماسه نهم دی، تحلیل و تبیین ابعاد ریشه‌های فتنه سال 88 و شیوه‌های براندازی نرم توسط دشمن از جمله این سیاست‌هاست.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تحلیل و تبیین ابعاد و پیامدهای داخلی و خارجی حماسه نهم دی، تشریح جایگاه و نقش رهبری انقلاب در حراست از اصول و خطوط کلی حرکت انقلاب و آشکارسازی ابعاد فتنه سال 88، تحلیل و تبیین جایگاه سرمایه اجتماعی در نظام جمهوری اسلامی، آگاهی، بصیرت، اعتماد ملی و حضور همه‌جانبه ملت در عرصه‌های مختلف و تبیین عمق مردمی انقلاب اسلامی و این حقیقت که انقلاب اسلامی متکی به اصول و خواسته‌های مردم است، را از دیگر برنامه‌ها و رویکردهای ستاد یوم‌الله نهم دی برشمرد.
به گفته وی، توجه به نهم دی به عنوان یک رویداد ملی و در برگیرنده تمام اقشار، جریان‌ها و گروه‌های معتقد به انقلاب اسلامی با مشارکت همه‌جانبه شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری است.
اشجری، نهم دی را تشریح نقش توطئه‌های مردم به عنوان پایه انقلاب در جلوگیری از انحراف و سازش با دشمن نامید و خاطرنشان کرد: آشکارسازی ابعاد حماسه نهم دی، بررسی و هماهنگی فعالیت‌های موثر و مورد نیاز، بحث، تبادل نظر و فعال‌سازی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها از اهداف ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان، توجه دادن افکار عمومی و ظرفیت‌های اجتماعی به این رویداد مهم و همچنین بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های خودجوش، انقلابی و مردمی را از جمله اهداف ستاد بزرگداشت یوم‌الله نهم دی اعلام کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول