اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

سینمای مدرن و مجهز در خلخال راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار خلخال گفت: با جلب مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی یک سالن سینمای مدرن و مجهز را در خلخال راه‌اندازی می‌کنیم.

سینمای مدرن و مجهز در خلخال راه‌اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات فرهنگی و به ویژه سینمایی شهر خلخال اظهار داشت: بهترین ابزار مقابله با تهدیدهای متعدد دشمنان تکیه بر اصالت و ارزشمندی حوزه فرهنگ است که نباید مورد غفلت قرار گرفته و یا نسبت به اهمیت و جایگاه آن غفلت کنیم.
وی تصریح کرد: در نظام اسلامی ما بیش از یک دهه است که یک حرکت خزنده ضد فرهنگی علیه اسلام، قرآن و ارزش‌های مکتبی را شاهد هستیم که تنها راه مقابله با آن مجهز کردن مردم کشورمان به فرهنگ با اصالت معنوی و اعتقادی است که می‌تواند دشمن را نیز در این صحنه به زانو درآورد.
عبداللهی به ماهیت دولت دهم به عنوان یک دولت فرهنگی با گرایش‌های متفاوت‌تر از پرداخت حوزه سیاسی و اقتصادی خاطر نشان کرد: اگر اسباب تحول فرهنگی فراهم نشود امکان توسعه و ترقی مؤلفه‌های این حوزه نیز وجود نخواهد داشت به همین خاطر ابزار فرهنگی همچون سینمای مناسب، رسانه‌ها و مطبوعات شایسته، هنر تئاتر و موسیقی درخور نام اسلام و ایران مورد نیاز و توجه است تا بتوانیم در تحول فرهنگی دنیا حرکتی رو به رشد را شاهد باشیم.
این مسئول با یادآوری این‌که شهرستان خلخال از محروم‌ترین مناطق استان اردبیل در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی است، اضافه کرد: این شهرستان حتی از داشتن یک سالن سینما محروم است در حالی که رغبت و علاقمندی مردم به احداث سینما و حضور در این فضاهای فرهنگی احساس می‌شود.
وی ادامه داد: در گذشته به دلایل مختلف این خواسته مردم مورد پیگیری و توجه قرار نگرفته است اما ما تلاش می‌کنیم با جلب مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی یک سالن سینمای مدرن و مجهز را در خلخال راه‌اندازی کنیم.
به گزارش فارس، فرماندار خلخال همچنین خواستار توجه جدی به فعال شدن سالن‌های تئاتر و تقویت گروه‌های توانمند این حوزه بیان داشت: افتخارآفرینی اخیر گروه‌های هنری خلخال به ویژه تئاتر در نوزدهمین جشنواره تئاتر استان سبب شد تا در این زمینه نیز مقدمات یک فعالیت اساسی فراهم شود.
عبداللهی در ادامه سخنان خود از رایزنی شهرداری و مسئولان مسکن و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد برای اجرایی شدن پردیس سینمایی و تئاتر در خلخال خبر داد و گفت: در این زمینه 3 هزار متر مربع زمین نیز در نظر گرفته شده است تا یک سالن مناسب احداث و در اختیار اهالی قرار گیرد.
وی ضرورت موافقت مسئولان ذی‌ربط با راه‌اندازی مجموعه‌های فرهنگی را خاطر نشان کرد و افزود: سینما، سالن تئاتر، نمایش، موسیقی، خانه هنرمندان و توجه جدی به حوزه رسانه‌ها و مطبوعات از جمله وظایف فرهنگ و ارشاد اسلامی است که نباید در هیچ یک از این ابعاد قصوری انجام شود.
با گذشت بیش از 50 سال از مصوب شدن ساخت سینما در خلخال در سال‌های مختلف احداث آن توسط بخش خصوصی با بی‌رغبتی کامل نیمه‌کاره رها شده و هم اکنون نیز این مجموعه‌ها هیچ متولی خاص ندارد.
به گزارش فارس، همزمان با ایام هفته بسیج نمایشگاه کتاب خلخال بعد از برگزاری این جلسه در شهر خلخال و در محل کتابخانه عمومی شهید آشوری‌زاده این شهر برگزار شد.
در این نمایشگاه که تا 20 آذرماه برپا می‌باشد کتاب‌هایی با موضوعات مختلف اجتماعی، فرهنگی، مذهبی، علمی، کتب کمک آموزشی و محصولات متنوع فرهنگی در بیش از یک هزار و 500 عنوان عرضه شده است که علاقمندان می‌توانند با 20 درصد تخفیف از این کتاب‌ها خریداری کرده و استفاده کنند.
در کنار این نمایشگاه مجموعه نمایشگاه کتاب بسیج، ولایت و بیداری اسلامی در دانشگاه پیام نور خلخال گشایش یافت.
در این نمایشگاه نیز بیش از یک هزار و 200 جلد کتاب با 50 درصد تخفیف در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول