اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری:

دودرا از پتانسیل خوبی برای زنبورداری برخوردار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: منطقه دودرا از توابع شهرستان لردگان از پتانسیل خوبی برای زنبورداری برخوردار است که با ایجاد شرکت‌های تعاونی می‎تواند این حرفه را رونق بخشد.

دودرا از پتانسیل خوبی برای زنبورداری برخوردار است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، داود شیوندی عصر امروز در دیدار استاندار چهارمحال و بختیاری با مردم ساکن روستاهای منطقه دودرا از توابع شهرستان لردگان، اظهار داشت: توسعه مشاغل خانگی و تشکیل واحدهای تعاونی راهکار اصلی ایجاد اشتغال در مناطق روستایی است که در صورت اجرای این دو طرح نرخ بیکاری در سطح روستاهای استان بسیار کاهش خواهد یافت.
وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اشتغالزایی این منطقه، گفت: منطقه دودرا به‌واسطه برخورداری از طبیعت بکر و زیبا پتانسیل مناسبی برای پرورش زنبور عسل است که در صورت ساماندهی این شغل در این منطقه از مهاجرت جوانان به شهرها به‌منظور یافتن کار کاسته خواهد شد.
شیوندی با تأکید بر اینکه مشاغل خانگی از دیرباز در کشور ما دارای جایگاه مناسبی در عرصه تولید و ارائه خدمات بوده است، گفت: در این میان می‌توان به صنعت دیرپا و افتخارآمیز فرش و انواع صنایع دستی و نیز بسیاری از خدمات از جمله آموزش و امور بهداشتی که در محیط خانه‌ها صورت می‌گرفته است، اشاره کرد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری افزود: در دوران جدید که دانش و مهارت به عنوان ابزار قدرت کشورها مطرح است و سه انقلاب عمده دیجیتالی، اینترنتی و کارآفرینی روی داده، همچنان می‌توان از محیط مناسب خانه‌ها برای رونق بخشیدن به کسب و کارها با نگاهی دانش بنیان براساس مشاغل جدید بهره برد.
به گفته وی بسیاری از مشاغل از سنتی‌ترین تا نوظهورترین آنها در طیف گسترده مشاغل خانگی جای می‌گیرد.
شیوندی با بیان اینکه مشاغل خانگی همخوانی بسیار خوبی با هنجارهای فرهنگی دارد، تصریح کرد: این طرح علاوه بر پرداختن به امور جاری خانواده، می‌تواند به تولید محصول و یا ارائه خدمت در محیط خانه بپردازد.
استاندار چهارمحال و بختیاری به همراه جمعی از مدیران استانی به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات مردم شهرستان لردگان به منطقه دودرا از توابع شهرستان لردگان سفر و از نزدیک با مردم روستاهای این منطقه دیدار کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول