اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان:

بسیج مهندسان نقش فعالی در عرصه پدافند غیرعامل دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان گفت: سازمان بسیج مهندسان نقش فعالی در عرصه پدافند غیرعامل و نیز اقدامات غیرنظامی و افزایش امنیت ملی دارد.

بسیج مهندسان نقش فعالی در عرصه پدافند غیرعامل دارد
مجید حمزه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه پدافند غیرعامل نقش مهمی در دفاع از حملات نظامی و غیر نظامی دشمنان دارد، به برگزاری همایشی تحت عنوان پدافند غیرعامل در معماری سازه و تأسیسات اشاره کرد و اظهار داشت: این همایش توسط سازمان نظام مهندسی، سازمان بسیج مهندسی، سازمان پدافند غیرعامل کشور، استانداری، شهرداری، دانشگاه هنر و دانشگاه جامع علمی کاربردی صنعتی و دانشگاه اصفهان در هفته جاری و با حضور 150 نفر از مهندسان بسیجی برگزار شد.
وی افزود: در مورد هر کدام از موارد معماری، سازه و تأسیسات با هدف آشنایی متخصصان و مدیر عاملان با مبحث پدافند غیرعامل بررسی شد.
مدیرکل سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان تصریح کرد: تعریف پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیر نظامی به منظور افزایش بازدارنگی و افزایش امنیت ملی و کمک به مدیریت بهتر و دفاع است.
وی ادامه داد: با توجه به گسترش زندگی شهرنشینی ساختمان‌ها و ابنیه باید به سوی چند منظوره شدن پیش رفته به نحوی که اصول محتوای سه محور معماری، سازه تأسیسات و معماری پدافند غیرعامل مورد توجه قرار گیرد.
حمزه به برخی سازه‌های دنیا اشاره کرد و گفت: بررسی طراحی شهرها در قدیم بر اساس تفکرات برج و بارو و برای دفاع در مقابل حملات دشمن در نظر گرفته شد.
وی به بحران نظامی در نظر گرفته شده و طراحی‌های چند منظوره و سازه‌ها در مواقع جنگ و بحران اشاره کرد و گفت: ساخت سازه‌ها باید به نحوی صورت گیرد که مصالح ناشی از انفجار مقاومت لازم را داشته باشد و از نظر تهویه هوا، تأسیسات در مراکز خدمات و پالایشگاه استاندارد لازم و حساسیت را داشته باشد.
مدیرکل سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان بیان داشت: سازمان بسیج مهندسین استان اصفهان در مدت چند سال گذشته، فعالیت‌های مختلفی را با تشکیل کار گروهی با عنوان پدافند‌ غیر‌عامل و مدیریت بحران انجام داده است.
وی اضافه کرد: این سازمان همچنان در حال بررسی مسائل مختلف این حوزه است و در این راستا نیز به انتشار فصل نامه‌ای علمی با عنوان پایا دانش به منظور بررسی مسائل و استانداردهای مرتبط با این حوزه اقدام کرده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول