اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

ساختارسازی اسلامی از دلایل استمرار انقلاب اسلامی است

خبرگزاری فارس: ‌استاندار قم گفت: یکی از دلایل استمرار انقلاب اسلامی، ساختارسازی و ایجاد نهادهایی منطبق بر ارزش‌ها و ریشه‌های اسلامی است.

ساختارسازی اسلامی از دلایل استمرار انقلاب اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان اردوهای هجرت که در تالار غدیر دانشگاه آزاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: وقوع انقلاب اسلامی در سال 57 به اقرار بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی اجتماعی غرب و شرق شبیه معجزه بود.
وی افزود: با تحلیل‌های مادی امکان وقوع چنین انقلابی در زمانه‌ای که لیبرالیسم و سوسیالیسم به عنوان دو قطب جهانخوار به غارت ملت‌ها مشغول بوده و تمام امکانات مادی و معنوی را در اختیار داشتند، ممکن نبوده است.
استاندار قم تصریح کرد: انقلاب ما در دنیایی اتفاق افتاد که مکتب سوسیالیسم و لیبرالیسم در موضوع محو کردن خدا، اخلاق و دین از مناسبات جامعه بشری متفق‌القول بودند.
وی گفت: سوسیالیسم دین را افیون توده‌ها می‌دانست و با مظاهر دینی در هر مرتبه‌ای مخالفت می‌کرد و لیبرالیسم نیز دین را عامل عقب‌ماندگی می‌پنداشت.
موسی‌پور عنوان کرد: در چنین شرایطی که دو مکتب حاکم بر جهان آماده می‌شدند تا جشن محو شدن خدا را از زمین بگیرند، انقلابی بر اساس معنویات و با رهبری روحانیون در ایران شکل گرفت.
وی ادامه داد: به همان اندازه که وقوع انقلاب اسلامی معجزه‌آسا بود، استمرار آن نیز یک حقیقت عجیب است.
استاندار قم عنوان کرد: 32 سال از وقوع انقلاب گذشته است و در این مدت تمام جهان کفر و الحاد با تمام ابزارهایی که در اختیار داشته‌اند به مبارزه ملت ایران آمده است اما نتوانسته به هدف خود که از میان برداشتن انقلاب است، برسد.
وی گفت: این غوغایی هم که اخیرا آمریکا به راه انداخته، طبل توخالی است چراکه اگر جسارت و قدرت حمله به ایران را داشتند، پیش از این این کار را انجام می‌دادند.
موسی‌پور با اشاره به اینکه بازشکافی اسرار استمرار انقلاب اسلامی برای امروز بسیار اهمیت دارد، افزود: باید بررسی کرد چطور ممکن است یک نظام در یک گوشه از دنیا در مقابل تمام ابر قدرت‌ها بایستد و فشارهای دشمنانش نه تنها آن را از میان برنداشته بلکه قدرتمند‌تر کند.
وی با بیان اینکه در متن حادثه‌ای عظیم قرار داریم، ادامه داد: این مطلب موضوع کمی نیست زیرا گاهی در متن یک واقعه بودن سبب می‌شود انسان از اهمیت آن غافل شود.
استاندار قم عنوان کرد: یکی از دلایل این استمرار ساختار‌سازی و ایجاد نهادهایی منطبق بر ارزش‌ها و ریشه‌های اسلامی است.
وی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب، ساختار‌سازی و نهادسازی در دستور کار حرکت امام خمینی(ره) قرار داشت که سبب استحکام نظام در برابر توطئه‌ها علیه این نظام شد.
موسی‌پور خاطرنشان کرد: یکی از این نهادها که از ابتدای انقلاب به کمک انسجام ارزش‌ها آمد، شجره طیبه بسیج بود.
وی اضافه کرد: بسیج یک زیر‌بنایی بود که امام خمینی(ره) گذاشت تا به مثابه پایه‌ای محکم برای این بنای عظیم به صحنه بیاید.
استاندار قم اظهار کرد: اگر امروز می‌بینیم که نظام اسلامی محکم ایستاده است و امواج این انقلاب مرزها را درنوردیده و به قلب آمریکا و اروپا رسیده است، به خاطر حرکت‌هایی است که در سایه ارزش‌های بسیج در کشور زنده شده است.
وی گفت: اگر امروز نظام اسلامی در اوج اقتدار سیاسی و نظامی خود است به دلیل وجود همین بنیان عظیم است چراکه با حرکت‌های عادی نمی‌توان در مقابل هجوم غیرعادی دشمن ایستاد.
استاندار قم عنوان کرد: بسیج به عنوان ساختار و فرهنگ، انقلاب اسلامی را بیمه کرد و این فرهنگ به تمام ابعاد نظام سرایت کرده و موجب تقویت نظام شد.
وی افزود: یکی از حرکت‌هایی که در مجموعه بسیج انجام می‌شود حرکت سازندگی است که بسیار ارزشمند است.
موسی‌پور خاطرنشان کرد: این حرکت‌ها قبل از اینکه به عنوان کار عمرانی قلمداد شود، کار عظیم فرهنگی برای خود شرکت‌کنندگان است که نقاط قوت و ضعف این حرکت‌ها باید شناخته شده و تلاش شود تا این حرکت‌ها در تمام ایران گسترش پیدا کند.
وی تصریح کرد: امروز سازندگی بیش از هر کاری برای کشور ما اهمیت دارد، چراکه اگر کشورهایی در جهان از انقلاب ایران درس می‌گیرند، به این دلیل است که پیشرفت‌های ملت ایران را با وجود فشارهای دشمنان مشاهده می‌کنند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول