اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاهش پهنای باند اینترنت بدون اعلام قبلی؛

مخابرات خراسان رضوی پهنای 30 مگاپرسکنت را با پهنای 10 ارائه می‌داد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد گفت: مخابرات خراسان رضوی پهنای 30 مگاپرسکنت را بدون اعلام قبلی به شهرداری مشهد با پهنای 10 ارائه می‌داد.

مخابرات خراسان رضوی پهنای 30 مگاپرسکنت را با پهنای 10 ارائه می‌داد
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی آبسالان ظهر امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات مرکز فناوری اطلاعات شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از عواملی که در ارائه خدمات اینترنتی نقش بسزایی دارد ارائه خدمات اینترنتی با سرعت مناسب است که بر این اساس شهرداری مشهد پهنای 30 مگاپرسکنت را برای این امر از مخابرات استان تقاضا کرده بود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد ادامه داد: اما در ارائه خدمات شاهد کاهش سرعت بودیم که این امر به دلیل کم کردن یک طرفه پهنای باند مخابراتی از 30 مگاپرسکنت به 10 مگاپرسکنت بود.
آبسالان با طرح سؤالی ادامه داد: اینکه پهنای باند اینترنتی کم می‌شود چگونه می‌توان سرویس‌های مناسب را با سرعت مناسب به مردم ارائه داد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهر داری مشهد اظهار کرد: کاهش سرعت خدمات سبب کاهش ارائه خدمات اینترنتی شده است اما در این راستا ما متهم نیستم.
وی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه ارائه خدمات اینترنتی، با سرورهای در نظر گرفته شده برای این امر در شهرداری مشهد این امکان وجود دارد که در حدود 20 هزار نفر به صورت همزمان از خدمات استفاده کنند اما اکنون امکان استفاده 20 نفر هم زمان وجود دارد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهر داری مشهد ادامه داد: در حدود دو سال قبل شهرداری مشهد با مخابرات استان خراسان رضوی تفاهمنامه را به امضا رساندند که براساس این تفاهمنامه مخابرات استان فیبر نوری را با یک قیمت ترجیحی و مکانیزم مشخص در اختیار شهرداری مشهد قرار دهد.
آبسالان خاطرنشان کرد: براساس این تفاهمنامه همانگونه که شهرداری مشهد موظف است قوانین مخابرات استان را اجرایی کند، از مخابرات استان نیز این انتظار می‌رفت که  در اجرای قوانین شهرداری تلاش کند.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهر داری مشهد اظهار کرد: در ادامه شاهد نصب دکل‌های مخابراتی در بخش‌های گوناگون شهری بودیم که دراین راستا مشکلاتی برای مردم در ارتباط با نصب دکل‌های مخابراتی ایجاد شد.
وی خاطرنشان کرد: در نهایت و با توجه به اجرایی‌نشدن قوانین از سوی طرفین به شکل مناسب، توافقات این تفاهمنامه میان طرفین پیش نرفت.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد در ادامه به اقدامات شهرداری مشهد به منظور ارتباط ساختمان‌های شهرداری مشهد با یکدیگر توسط خود شهرداری مشهد اشاره کرد.
آبسالان اظهار کرد: بر این اساس و به منظور ارتباط ساختمان‌های شهرداری مشهد با یکدیگر و توسعه خدمات ارائه شده به شهروندان، تجهیز ساختمان‌های شهرداری مشهد به زیر‌ساخت‌های مورد نیاز در دستور کار قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهر داری مشهد افزود: در حال حاضر و با توجه به همکاری مخابرات استان خراسان رضوی تعداد چهار ساختمان شهرداری مشهد به یک دیگر ارتباط داده شدند.
وی با اشاره به محدودیت‌های مالی و اعتباری برای تامین تجهیزات و ارتباط ساختمان‌های شهرداری مشهد گفت: با توجه به این امر امیدواریم تا پایان سال جاری زیر ساخت‌های لازم برای توسعه و ارتباط ساختمان‌های شهرداری مشهد با یک دیگر فراهم شود.
‌مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد همچنین به تشکیل کمیته‌ای مشترک میان شهرداری مشهد با مخابرات استان اشاره کرد.
آبسالان گفت: با تشکیل این کمیته مشترک میان مخابرات استان و شهرداری مشهد امیدواریم که تعاملات شکل گرفته در این حوزه راه‌گشای کارهای مغفول و باقی‌مانده در این حوزه باشد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات شهرداری مشهد در ارتباط با توسعه سرویس‌های خدماتی الکترونیکی شهرداری مشهد گفت: در نمایشگاه اله سیت 90 از 30 سرویس خدماتی رونمایی شد که با توجه به اهمیت الکترونیکی کردن فرآیندها اقدامات لازم برای توسعه خدمات الکترونیکی و افزایش آن‌ها تا پایان سال در دستور کار قرار دارد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول