اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرس حوزه علمیه ارومیه:

اینترنت سبب کمرنگ شدن ارتباطات خانواد‌گی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدرس حوزه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه گفت: اینترنت یکی از عواملی است که سبب کمرنگ شدن ارتباطات بین اعضای خانواده می‌شود.

اینترنت سبب کمرنگ شدن ارتباطات خانواد‌گی می‌شود
حجت‌الاسلام‌ حسن اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: خانواده نهادی مقدس و مهم در جامعه است و اگر سالم و متعالی باشد می‌تواند به داشتن جامعه‌ای سالم و به دور از ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها امیدوار بود.
وی افزود: در این خانواده‌ها والدین در محوریت خانواده و فرزندان حول این مرکز هستند و در این خانواده خبری از زن سالاری، مردسالاری و فرزندسالاری نبوده بلکه جایگاه مهر و محبت و صمیمیت است و قرآن کریم نیز چنین خانواده‌ای را الگوی همگان می‌داند.
اسماعیلی با اشاره به مشکلات خانواده‌های امروزی، گفت: در دنیای امروز، بسیاری از فناوری‌ها خانواده‌ها را دچار چالش و مشکل و حصاری در اطراف هر یک اعضای خانواده ایجاد کرده است و افراد نمی‌توانند با یکدیگر روابط عاطفی و صمیمی داشته باشند.
این مدرس حوزه با بیان اینکه کانون خانواده محل ارتباط دوطرفه و درک نیازهای گوناگون همدیگر است، تصریح کرد: در دنیای جدید این‌گونه ارتباطات و درک نیازهای هم کمرنگ‌تر شده و افراد فرصت کافی ندارند تا برای یکدیگر وقت صرف کنند.
اسماعیلی اضافه کرد: در چنین خانواده‌هایی است که فرزندان دچار بی‌هویتی و سردرگمی می‌شوند و برای تامین نیازهای خود به دنبال مکانی غیر از خانواده می‌روند و در این زمان است که در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی اعم از دوستان ناباب و اعتیاد و سایر آسیب‌ها گرفتار می‌شوند.
وی چالش‌های اینترنتی را از مشکلات دیگر جوامع امروزی خواند و گفت: در دنیای امروز که افراد بیشتر وقت خود را صرف اینترنت و وب‌گردی می‌کنند کمتر فرصت گفت‌وگو با سایر اعضای خانواده را می‌یابند که این امر هشدار جدی برای این افراد است چرا که ارتباطات اجتماعی را کمرنگ و ضعیف و افراد را دچار مشکلات روانی، افسردگی، ناامیدی و عدم اعتماد به نفس می‌کند.
مدرس حوزه علمیه ارومیه خاطرنشان کرد: افراد قبل از استفاده از اینترنت باید روش استفاده سالم از آن را فراگیرند و وقتی که برای می‌گذارند باید منطقی باشد از این روست که کودکان نیز روش استفاده از فناوری‌های جدید را از آنها می‌آموزند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول