اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت همدان:

تفکر بسیجی بحران‌شکن است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت همدان با اشاره به اثرات حائز اهمیت تفکر بسیجی در جامعه، بسیج و تفکر بسیجی را بحران‌شکن خواند.

تفکر بسیجی بحران‌شکن است
حجت‌الاسلام محمد جوادی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با گرامیداشت هفته بسیج اظهار کرد: بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی ایران با دو شاخصه مکتبی بودن و مردمی بودن خود، در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارای نقش بسزایی بوده و موجبات پیشرفت روزافزون کشور را فراهم کرده که این امر بر هیچکس پوشیده نیست.
وی با بیان اینکه شجره طیبه بسیج به دست امام راحل کاشته شده، گفت: مقام معظم رهبری نیز با رهنمودها و فرمایشات مدبرانه خود زمینه رشد و اعتلای این نهاد مقدس را فراهم کرده‌اند.
امام جمعه موقت همدان ادامه داد: قدرت بسیج ناشی از ایمان به خدای متعال و تبعیت از مقام عظمای ولایت است که همین امر در دوره‌های مختلف زمینه‌ساز موفقیت آن بوده است.
وی بسیج را بحران‌شکن خواند و بیان کرد: بسیجی همواره با فداکاری و ایثار خود کشور را در مواقع بحران نجات داده و دشمنان را مأیوس کرده است.
جوادی با بیان اینکه بسیج دارای دو ساحت "عنوان بسیجی" و "محتوا و درون" است، افزود: داشتن عنوان بسیجی به خودی خود کارآیی و ارزش چندانی ندارد چراکه این ظاهر قضیه است.
وی با بیان اینکه اعضا و جوارح بسیجی و تفکرش باید با اصول و ساختار بسیج عجین باشد، گفت: بسیجی باید مصداق این حدیث امام صادق (ع) باشد که " زینت ما باشید نه سبب ملامت و سرزنش ما"، پس باید خود را از هر نظر به این حدیث نزدیک کنیم.
امام جمعه موقت همدان افزود: بسیجی برای تحقق آرمان‌هایش باید دارای فکر سالم، اخلاق الهی و اقدام انقلابی باشد که توجه به این مهم امری لازم و ضروری است.
وی در پایان سخنانش با بیان اینکه امام خمینی (ره) بر دست چنین بسیجی بوسه می‌زدند، گفت: اطاعت از ولی فقیه، فروتنی، خشوع، کار برای رضای خدا، برخورداری از اخلاص، شجاعت و صلابت از جمله ویژگی‌های یک بسیجی است که باید به آن مزین باشد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول