اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشگاهیان دانشگاه مازندران بیانیه‌ای به مناسبت هفته بسیج صادر کردند:

دانشگاهیان برای شناخت موثر بسیج اهتمام ورزند

خبرگزاری فارس: دانشگاهیان به‏ویژه دانشجویان بیش از پیش برای شناخت دقیق و موثر ابعاد وسیع و مشخصات فرهنگ بسیج که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن را ترسیم کردند، اهتمام ورزند.

دانشگاهیان برای شناخت موثر بسیج اهتمام ورزند
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، دانشگاهیان بزر‌گ‌ترین دانشگاه دولتی مازندران با انتشار بیانیه‌ای با تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج، یاد و خاطره شهیدان بسیجی که در راه اعتلای اسلام و نظام مقدس ایران جان خود را فدا کردند را گرامی داشتند.
در این بیانیه آمده است: تاریخ پرحماسه انقلاب اسلامی سرشار از صحنه‌های سرنوشت ساز است که نقش کارآمدی بسیج و اخلاص و فداکاری‌های بسیجیان دریادل در آن می‌درخشد، حضور عاشقانه و ایثارگرانه فرزندان معنوی و انقلابی امام خمینی (ره) در طول هشت سال دفاع مقدس، نقطه اوج این درخشندگی محسوب می‌شود که دلاورمردان بسیجی با برهم زدن همه معادلات، عظیم‌ترین مقاومت و دفاع پیروزمندانه در طول تاریخ معاصر را با عزت و سربلندی برای ایران اسلامی رقم زدند.
همچنین در این بیانیه با اشاره به اینکه بسیج به خودی خود یک مکتب است آمده است: بسیج مدرسه‌ای است که هر کس به هر نحو و در هر سطح به آن بپیوندد، عمیقاً خصوصیات و رفتارهای شناخته شده‌ای را از خود بروز می‌دهد، روحیه ایثارگری و از خودگذشتگی، ترجیح دادن منافع و مصالح جمعی بر مصالح فردی، توجه به زهد و خودسازی عمیق و اخلاص و فروتنی که نمونه‌های آن را جزء در سیره بزرگان و نام‌آوران فرهنگ اسلامی در هیچ نسلی نمی‌توان دید، از جمله خصوصیات پرورش‌یافتگان این مکتب است.
مهرورزی و دارا بودن روحیه‌ خدمت خالصانه و انجام کارهای بزرگ بی‌هیچ ادعا و توقع، احترام و دلبستگی شدید به یکدیگر و ثبات قدم و استواری در برابر دشمنان مردم که مصداق آموزه‌های عمیق قرآنی بوده، از دیگر اوصاف این فرهنگ اصیل و ریشه‌دار است.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: بسیج یک جریان زلال و ریشه‌دار مکتبی و انقلابی بوده و با دانش و آگاهی همه‌جانبه در صحنه‌های تکلیف و تعهد راست قامت ایستاده و حیات انقلاب و تداوم حرکت مردم غیور و شایسته ایران در پیمایش قله‌های رفیع و افتخار آفرین پیشرفت و سربلندی در حوزه فناوری‌های روزآمد و پیشرفت‌های علمی را تضمین کرده و نقش طلایی و گشایشگر خود را در هر زمان و مکان که کشور و ملت دچار چالش و تنگنا شود، ایفا خواهد کرد.
در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: با حضور بسیجیان سرافراز در سنگرهای اعتقادی، علمی، سازندگی، فرهنگی و رزمی، پرچمی که پرچمدار وادی عشق حضرت امام خمینی (ره) بر قلل رفیع کرامت و آزادگی به اهتزاز درآورده است، تحت رهبری مقام معظم رهبری برافراشته خواهد ماند تا به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر (عج) تقدیم شود.
در این بیانیه با اشاره به منشور فرهنگ بسیج که در آن حق و باطل همیشه وجود دارند و در برابر همدیگر صف‌آرایی می‌کنند آمده است: پس درگیری اصلی میان حق و باطل است و دانش‌آموختگان مکتب متعالی بسیج، سربازان و جان برکفان صف نخست این مصاف بزرگ هستند.
در روزهای پایانی جنگ تحمیلی برخی زمزمه‌ها حاکی از آن بود که دیگر رسالت بسیج خاتمه یافته و دیگر جنگی نیست که بسیجی لازم باشد، ولی امام (ره) با جدیت تمام ابعاد وسیع فرهنگ بسیج را که همان خدمت برای ساختن جامعه نمونه و سرآمد قرآنی است به فرزندان انقلابی خود نشان دادند.
در پایان این بیانیه دانشگاهیان دانشگاه مازندران با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمند برجسته بسیجی سردار شهید حسن تهرانی‌مقدم و بیعت با آرمان‌های امام راحل عظیم الشأن و فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، نسبت به توطئه‌های اخیر آمریکا و اسرائیل غاصب اعلام انزجار کردند و آورده‌اند: روشن است که دانشگاه‌های امروز نیز با تأسی به این فرهنگ ریشه‌دار می‌توانند در ایفای رسالت‌های سنگین دینی و ملی خود توفیق یابند، از این رو امیدواریم دانشگاهیان به‏ویژه دانشجویان بیش از پیش برای شناخت دقیق و موثر ابعاد وسیع و مشخصات فرهنگ بسیج که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آن را ترسیم کردند، اهتمام ورزند.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول