اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین (ع) همدان:

44 گروه و 9 انجمن در بسیج هنرمندان همدان فعال است

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین (ع) همدان گفت: بیش از 44 گروه و 9 انجمن در بسیج هنرمندان استان فعال است.

44 گروه و 9 انجمن در بسیج هنرمندان همدان فعال است
بهروز خانلر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به مناسبت هفته بسیج، با بیان اینکه بسیج هنرمندان نخستین تشکل رسمی هنرمندان بسیجی سراسر کشور است، اظهار کرد: این حلقه بسیج با رسالت فراهم آوردن زمینه هم‌اندیشی، همکاری و انسجام هنرمندان دلسپرده به ایران اسلامی و آرمان‌های انقلاب اسلامی و همچنین مهیا ساختن فرصت برابر آفرینش و عرضه آثار هنر برای هنرمندان بسیجی تأسیس شده است.
وی افزود: بسیج هنرمندان به طور جدی بر این باور است که هنرمند به واسطه اتصال با ساحت قدسی حقیقت که جوهره و لازمه هنر است، پیوندی ناگسستنی با آرمان‌های نظام اسلامی دارد و بی‌شک هر هنرمندی یک هنرمند بسیجی است.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ارتباط با ساختار سازمانی بسیج هنرمندان با بیان اینکه سازمان بسیج هنرمندان مجموعه فعالیت‌های هنرمندان در بسیج را برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت می‌کند، تصریح کرد: حمایت‌ مادی و معنوی از هنرمندان بسیجی در تمام استان‌ها را وظیفه ذاتی خود می‌داند که بر این اساس مراکز بسیج هنرمندان در استان‌ها و کانون‌های بسیج هنرمندان در شهرستان‌ها راه‌اندازی شده است تا اساس حرکت سازمان از اول راه به دور از تمرکزگرایی و پایتخت‌محوری باشد.
وی عنوان کرد: انجمن‌های تخصصی سازمان بسیج هنرمندان پل‌های ارتباطی هنرمندان رشته‌های مختلف با سازمان هستند تا نگاه سازمان به رشته‌های مختلف هنری نظام‌مند و حرفه‌ای باشد که در این زمینه دبیر هر انجمن مشاور عالی رئیس سازمان و نماینده هنرمندان آن رشته در شورای عالی مشورتی است.
خانلر با بیان اینکه سازمان‌های بسیج هنرمندان در استان‌ها اقدام به تأسیس کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها کرده است، گفت: کانون‌های بسیج هنرمندان شهرستان‌ها به جای تأسیس انجمن‌ها، گروه‌های هنری را در سطح شهرستان‌ها راه‌اندازی کرده‌اند و در حال حاضر سازمان بسیج هنرمندان استان همدان بیش از 44 گروه دارد و 9 انجمن این گروه‌های هنری و انجمن‌ها بازوی توانمند مدیران سازمان‌ها و مدیران کانون‌ها هستند.
وی افزود: سازمان بسیج هنرمندان با وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و سایر نهادهای هنری و ادبی تعامل داشته و این تعامل را رمز موفقیت می‌داند که در همین راستا نیز هیئت امنایی متشکل از مسئولان وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی، هنری و ادبی و مسئولان فرهنگی بسیج سیاستگذاری کلان سازمان را بر عهده دارد.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان عنوان کرد: هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری در هر سطحی از مهارت و اندیشه هنری که باشند، می‌توانند برای عضویت در بسیج هنرمندان داوطلب شوند که بدیهی است جوهره وجودی این سازمان نشأت گرفته از حضور باانگیزه، بانشاط و فعال تک تک هنرمندان فرهیخته و دلسوز ایران اسلامی در آن است.
وی تصریح کرد: ما در بسیج هنرمندان همدان امیدوار هستیم بتوانیم با همدلی و هم‌افزایی توانمندی‌ها و برقراری ارتباط مؤثر و فعال اصحاب هنر با یکدیگر، اعتلای این مرز و بوم را در جامعه جهانی داشته باشیم و سهمی از فرهنگ جهانی را به ایران و هنر بالنده ایرانی اختصاص دهیم.
خانلر گفت: به منظور اعتلای هنر در این مرز و بوم، تعامل و ارتباط گسترده با مراکز، پژوهشکده‌ها و نهادهای فرهنگی هنری، حمایت از هنرمندان برای آفرینش هنری متعهدانه و شناسایی چهره‌های مستعد هنری مورد توجه قرار گرفته است.
وی در پایان با اشاره به تعامل بسیج با نهادهای قانونگذار، تصریح کرد: امیدوار هستیم در حد توان بتوانیم با برگزاری همایش‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات هنری، تهیه بانک اطلاعاتی جامع و متناسب با نیاز هنرمندان بسیجی و تعامل با نهادهای فرهنگی بسیج گامی مؤثر در پیشبرد خواسته‌های هنرمندان دردآشنای جامعه اسلامی برداریم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول