اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور آب منطقه شرق:

هیچ مشکلی در سد مخزنی مارون بهبهان وجود ندارد

خبرگزاری فارس: مسئول امور آب منطقه شرق گفت: هیچ مشکلی در سد مخزنی مارون بهبهان نداشته و صحبت‎های مبنی بر بروز مشکل در دیواره این سد، شایعه است.

هیچ مشکلی در سد مخزنی مارون بهبهان وجود ندارد
سیدشهریار مرتضوی امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: در شب حادثه سیل در طول دو ساعت بیش از 185 میلیمتر بارندگی از یک نقطه خاص رد شده که در نوع خود بی‎نظیر بوده و چنین عددی را به خاطر نمی‎آوریم.
وی افزود: دبی خروجی اشل 470 در صبح روز گذشته یک‎هزار و 100 مترمکعب بر ثانیه بوده که این میزان پس از آرام شدن جو، به 670 مترمکعب بر ثانیه کاهش یافته اما با این وجود عدد بسیار بزرگ و شگفت‎آوری است.
مسئول امور آب منطقه شرق با اشاره به سد مخزنی مارون بیان کرد: این سد یکی از سدهای بسیار مهم کشور بوده که با توجه به موقعیت آن از حساسیت فوق‎العاده بالایی برخوردار است.
مرتضوی تصریح کرد: بارندگی در شب حادثه بالغ بر 79 میلیمتر بوده که این بارندگی‎ها در شب گذشته نیز ادامه داشته است اما هیچ مشکلی در سد مخزنی مارون نداشته‎ایم.
وی ادامه داد: ظرفیت این سد 800 میلیون مترمکعب بوده و این بارندگی‎ها هیچ مشکلی در آن ایجاد نکرده و همه صحبت‎های شنیده شده در خصوص بروز مشکل در دیواره سد مارون شایعه‎هایی بیش نبوده ‎است.
مرتضوی خاطرنشان کرد: در حال‎ حاضر ورودی آب به سد مخزنی مارون 830 مترمکعب و خروجی آن پنج متر‎مکعب بوده و سیستم‌های سد به خوبی و به راحتی فعالیت کرده و مانع و مشکلی وجود ندارد.
وی در پایان با ابراز تأسف از حادثه پیش‌آمده در شهرستان گفت: امیدواریم که دیگر شاهد بروز چنین حوادثی در منطقه نباشیم.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول