اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها مراقب بیماری‌های ناشی از سیل باشند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام آمادگی مراکز بهداشتی درمانی این استان برای کمک به سیل‌زدگان گفت: مردم و مسئولان مراقب مشکلات بهداشتی ناشی از ادامه سیل و بارندگی باشند.

کهگیلویه و بویراحمدی‌ها مراقب بیماری‌های ناشی از سیل باشند
سید حسام‌الدین نبوی‌زاده امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اعلام شروع بحران در استان کهگیلویه و بویراحمد هماهنگی‌های لازم را با مراکز بحران کشور و استان‌های همجوار برقرار کرده و اکنون هیچ مشکل جدی نداریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی کهگیلویه و بویراحمد افزود: شهرستان بهمئی بیشترین مشکلات را در این زمینه داشته که با هماهنگی‌های انجام شده مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان پاسخگوی مراجعین بوده است.
وی با اعلام آمادگی کامل مراکز درمانی و بهداشتی استان کهگیلویه و بویراحمد برای درمان و ارائه خدمات به خسارت‌دیده‌ها و مصدومین گفت: ادارات و دستگاه‌های مسئول در این زمینه همکاری داشته و دانشگاه علوم پزشکی را یاری می‌کنند.
نبوی‌زاده اذعان داشت: مخلوط شدن آب‌های آشامیدنی با آب‌های سطحی از خطرات پیش‌رو در بروز سیل بوده که با وجود آمادگی شبکه‌های بهداشت و درمان، به همه هم‌استانی‌ها در این زمینه هشدار داده می‌شود و همکاری و هوشیاری مردم و مسئولان در این زمینه ضروری است.
نبوی‌زاده، دستکم گرفتن قدرت آب و ویرانی‌های آن توسط مردم را یکی از عوامل بروز خسارات سیل دانست و از مردم خواست به هیچ عنوان در دسترس سیل نباشند و این خطر را جدی بگیرند.
وی ادامه داد: وقتی آب تا حد زانو می‌رسد یعنی قدرت آن به حدی است که انسان توان ایستادگی در برابر آن را ندارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج ابراز داشت: مردم از سفرهای غیر ضرور پرهیز کنند و حتی‌الامکان از حضور و یا استقرار در بستر رودخانه‌ها بپرهیزند.
این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بیمارستان مرکز این استان، واحدهای 115 و اورژانس‌ها و مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های بهمئی و کهگیلویه به حالت آماده‌باش درآمده و در صورت بروز حادثه آماده خدمت‌رسانی به مردم شریف این استان به‌ویژه شهرستان بهمئی هستند.
نبوی‌زاده اضافه کرد: در صورت استمرار بارندگی‌ها هوشیاری و آماده‌باش همه مسئولان ضروری‌تر خواهد بود که با هماهنگی مشکلات احتمالی چون قطع برق یا شبکه‌های آب و فاضلاب که اثرات سوء خود را به تدریج نشان می‌دهند و موجب بروز و شیوع برخی بیماری‌ها می‌شوند را برطرف کنند.
وی وصل بودن جریان برق را عامل مهمی در تسهیل خدمات‌رسانی و ارتباطات موثر دانست و اظهار امیدواری کرد با آمادگی و تدابیر مسئولان ذیربط شاهد قطع برق در نقاط حادثه‌دیده این استان نباشیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی یاسوج خاطرنشان کرد: برخی استان‌های همجوار ما نیز با مشکلات و خسارات ناشی از سیل مواجه شدند که بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم را برای ارائه خدمات لازم و پذیرش مصدومین دارند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول