اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک محقق عاشورایی:

مداحان در امر آموزش تواضع داشته باشند

خبرگزاری فارس: یکی از نویسندگان و محققان عاشورایی مداحان را به تمرین و انجام کارهای آموزشی توصیه کرد و گفت: مداحان و ذاکران در امر آموزش تواضع داشته باشند.

مداحان در امر آموزش تواضع داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا سنگری دوشنبه‌شب در همایش مداحان، مدیران هیئت‌های مذهبی و هیئت رزمندگان اسلام و شاعران آیینی استان فارس با اشاره به شگفتی و عظمت حادثه کربلا اظهار داشت: کربلا نکته‌ها، رمز و رازهایی دارد که ناگفته مانده است و باید در این زمینه کارهای پژوهشی صورت گیرد، از این رو هیئت‌های مذهبی باید در این مورد نیز وارد میدان شوند.
وی کربلا را انقلابی انقلاب‌زا توصیف و خاطرنشان کرد: با نگاه استنباطی به کربلا، عظمت، لطافت، زیبایی آن و پیام‌هایش برای زندگی را می‌توان مشاهده کرد.
این نویسنده و محقق با تاکید بر درک علت اصلی قیام امام حسین (ع)، مداحان را به تمرین و انجام کارهای آموزشی توصیه کرد و ابراز داشت: مداحان و ذاکران در امر آموزش تواضع داشته باشند.
سنگری ادامه داد: تجربه‌ها را باید جمع‌آوری کرد و چند جلد کتاب از تجربه‌های مداحان، پیرغلامان و مدیران هیئت‌ها جمع‌آوری و مطالعه کنیم.
در ادامه این نشست محمد فرخ‌زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با اشاره به فضای فعلی کشور، منطقه و جهان ابراز داشت: امروزه به دلیل موج بیداری اسلامی و جنگ نرم وظیفه مجموعه افراد مکتبی و مذهبی سنگین‌تر است.
وی با بیان اینکه در حوزه کارکرد نرم دو اصل اخلاق و هویت بسیار مهم است، افزود: دشمن به دنبال ایجاد شبهات، اختلاف، از بین بردن محل عزاداری امام حسین (ع) و ... است، از این رو می‌طلبد مداحان و هیئت‌های مذهبی در این زمینه نیز اطلاع‌رسانی کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه دشمنان شیراز و برخی شهرهای دیگر را به عنوان سر پل جنگی انتخاب کرده‌اند، پدافند غیرعامل در این حوزه را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: قرآن به عنوان اصلی‌ترین و قوی‌ترین منبع در حوزه اعتقادی، شهروندی و استانی است و باید تلاش شود که مردم به تلاوت قرآن کریم، نهج‌البلاغه و نهج‌الفصاحه روی آورند.
فرخ‌زاده با تاکید بر حفظ فضای معنوی شهر شیراز، یکی از وظایف مجموعه شهرداری را نظم و ساماندهی فضای شهری و هیئت‌های مذهبی دانست.
وی با تاکید بر چگونگی و نحوه توزیع نذری‌ها و رعایت مسائل بهداشتی آن‌ها بیان داشت: در مواردی مشاهده شده که عده‌ای از گدایان به صورت عمد و از قبل برنامه‌ریزی شده قصد بد جلوه دادن فضای شهر را دارند که در این زمینه نیز باید هوشیار باشیم.
این همایش به همت سازمان بسیج مداحان سپاه فجر استان فارس در حسینیه عاشقان ثارالله شیراز برگزار شد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول