اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

انزوای ولایت و خانه‌نشینی ولی‌امر مقدمات عاشورا را کلید زد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: زمانی که ولایت به انزوا رفت و ولی امر خانه‌نشین شد، مقدمات حادثه عاشورا نیز فراهم گشت ولی امیدواریم که دیگر شاهد روزی نباشیم که ولی امر مسلمین تنها مانده باشد.

انزوای ولایت و خانه‌نشینی ولی‌امر مقدمات عاشورا را کلید زد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام احمد پاک نهاد در همایش مبلغان سازمان اوقاف و امور خیریه که پیش از ظهر امروز در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: اعزام مبلغ یکی از ماموریت‌های این سازمان است ضمن اینکه شناسایی مبلغان نیز در سراسر کشور جزو وظایف سازمان اوقاف به حساب می‌آید.
وی افزود: در ماه محرم سال جاری بیش از چهار هزار نفر از مبلغان ادارات اوقاف سراسر کشور برای امر تبلیغ و رفع شبهات جامعه اعزام می‌شوند ضمن اینکه برگزاری نمایشگاه، تبلیغ چهره به چهره و تبدیل بقاع متبرک و امامزادگان به قطب فرهنگی نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که این افراد انجام خواهند داد.
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه به اقدامات در دست پیگیری این سازمان اشاره کرد و گفت: آموزش و افزایش سطح مهارت مبلغان به وسیله آشنایی آنها با وقف، مسیحیت، بهائیت و برگزاری دوره‌های بصیرت افزایی صورت می‌گیرد.
وی از تهیه ره توشه ویژه وقف خبر داد و اظهار داشت: مشاوره و بررسی عرفان‌های نوظهور از دیگر مواردی است که در زمینه آشنایی مبلغان با روش‌های جدید تبلیغی صورت می‌گیرد.
پاک نهاد با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه برای شناسایی نقاط ضعف و قوت مبلغان بحث بازرسی و نظارت بر کار آنها را نیز انجام می‌دهد، گفت: برخی از روحانیون در مناطق بسیار دور افتاده کشور به امر تبلیغ مشغول هستند که بازرسی‌های صورت گرفته منجر به تجلیل و تکریم آنها شده است.
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اعلام اینکه در طول دو دوره گذشته اعزام مبلغان بازرسان این سازمان بیش از 34 هزار کیلومتر راه زمینی را برای امر نظارت طی کرده‌اند، افزود: تمام این اقدامات برای ایجاد ارتباط با مبلغان صورت می‌گیرد.
وی ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ وقف توسط مبلغان خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی ما به عنوان مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه، احیای موقوفات و ترویج فرهنگ وقف است که باید از سوی روحانیون مورد توجه جدی قرار گیرد.
پاک نهاد با اشاره به 12 روز فرصت تبلیغی در ماه محرم گفت: یکی از نکات مورد توجه در این میان انحرافی است که در مسئله غدیر صورت گرفت و در واقع می‌توان گفت چنانچه این قضیه بروز نمی‌یافت، بشریت شاهد فجایع عاشورا نبود.
مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه سقیفه را نیز عامل دیگری در بروز حادثه عاشورا دانست و تصریح کرد: در شرایط کنونی باید این مسائل مورد توجه مبلغان قرار گیرد و این افراد با تلاش در زمینه بصیرت افزایی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، مانع از تکرار چنین فجایعی شوند.
وی افزود: زمانی که ولایت به انزوا رفت و ولی امر خانه‌نشین شد، مقدمات حادثه عاشورا نیز فراهم گشت ولی امیدواریم که دیگر شاهد روزی نباشیم که ولی امر مسلمین تنها مانده باشد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول