اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه ماه محرم؛

شاعر عاشورایی اردبیل تجلیل شد

خبرگزاری فارس: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم ماه عزای حسینی، مراسم نکوداشت با شکوهی با هدف تجلیل از شاعر عاشورایی اردبیل در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل برگزار شد.

شاعر عاشورایی اردبیل تجلیل شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در مراسم نکوداشت شاعر عاشورایی اردبیل که پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی، امام جمعه اردبیل، فرماندار اردبیل، شعرا و مداحان استان‌های مختلف و عزاداران حسینی برگزار شد، از حسین غفاری شاعر دربار حسینی که بیش از 20 سال با شعرهای حماسی و عاشورایی در بین مردم شور و شوق ایجاد کرده با اهدای لوح و هدایایی قدردانی شد.
در این مراسم که به همت اهالی حسینی محله حاج قهرمان اردبیل برگزار شد با تجلیل از شایستگی‌های این شاعر حسینی برنامه‌های متنوعی نیز نظیر شعر گویی و مداحی برگزار و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت با این مراسم به یاد ماندنی به استقبال ماه عزای حسینی رفتند.
در این مراسم شاعران حسینی همچون خدایی از اسلام‌شهر، هادی و شاهی از اردبیل، به شعرخوانی پرداخته و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت نیز در سوگ امام حسین و یاران با وفایش مداحی و نوحه‌‌سرایی کردند.
در این مراسم علاوه بر حضور شاعران و مداحان استان اردبیل و هیئت‌های مذهبی شاعران و مداحانی از استان‌های تهران، قم، زنجان، همدان، آذربایجان شرقی، غربی و ... حضور داشتند که از شاعر عاشورایی اردبیل حسین غفاری در اشعار و بیان خود تجلیل کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که بیش از سه ساعت به طول انجامید طبقه پایین و بالای مجتمع بزرگ فدک اردبیل مملو از جمعیت و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت بود که آمده بودند تا در آستانه ماه تعزیه و عزا از این مجلس فیض ببرند.
در مراسم حسین غفاری شاعر عاشورایی اردبیل در حالی که اشک از چشمانش جاری بود با قدردانی از اهالی محله حاج قهرمان در برگزاری این مراسم تجلیل و نکوداشت، گفت: بنده خود را لایق چنین محبت بی‌پایانی نمی‌دانم و معتقدم بنده خادم و نوکر حضرت سید‌الشهدا هستم.
حسین غفاری در حالی که بارها به دلیل جاری شدن اشک سخنانش را قطع می‌کرد شعری زیبا در مدح حضرت زهرا و حضرت زینب قرائت کرد به نحوی که حاضران بیش از 20 دقیقه به عزاداری پرداختند.
حسین غفاری ششم شهریور ماه 1336 در یکی از محله‌های قدیمی تهران به نام چهار راه عباسی به دنیا آمد اما به دلیل آنکه پدر و مادرش اهل اردبیل بودند بعد از سال‌‌ها به موطن خود برگشته و در محله حاج قهرمان اردبیل ساکن شده است.
این شاعر دربار حسینی که اشعارش مملو از عشق به خاندان عصمت و طهارت است در سال 1357 با شرکت در مراسم و محافل شعرا و مداحان و آشنایی با استاد انور اردبیلی از محضر او بهره ‌برد و شعر عاشورایی را فرا گرفت.
وی از سال 1371 با حضور در جمع عاشقان و سینه‌چاکان محله حاج قهرمان اردبیل وارد عرصه مداحی و شعرخوانی شد و توانست صاحب نام و آوازه‌ای شود.
این شاعر اردبیلی با چاپ کتاب صلاة عاشورا گام محکمی را در بیان دیدگاه‌‌های خود و اشعار حسینی برداشت به طوری که توانست در آثار دیگر خود همین عشق و ارادت را نیز بیشتر و بهتر نشان دهد.
وی همچنین دیگر مجموعه‌های خود را با نام شکوفه‌های فدک و قرائت عاشورا منتشر کرد و عظمت شعر عاشورا به رخ کشید.
غفاری بعد از گذشت 25 سال از انتشار نخستین کتاب و 20 سال شاعری در محضر اهل بیت عصمت و طهارت به همت محله حاج قهرمان به عنوان شاعر بزرگ حسینی مورد تجلیل قرار گرفت.
وی هم اکنون در این محله به زندگی خود ادامه داده و صاحب دو دختر و یک پسر است.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول