اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

گسترش فرهنگ عاشورا سبب ایستادگی در مقابل مشکلات می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار قم گفت: فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی باید در جامعه و هیئت‌ها گسترش یابد زیرا اگر جامعه ما به سمت این فرهنگ برود، قطعاً در برابر بسیاری از مشکلات ایستادگی خواهیم کرد.

گسترش فرهنگ عاشورا سبب ایستادگی در مقابل مشکلات می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد دلبری در دیدار با اعضای‌ شورای هماهنگی هیئات مذهبی استان قم با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی نشأت گرفته از قیام عاشورا و نهضت امام حسین (ع) است، اظهار داشت: خدا را شاکریم که در کشوری زندگی می‌کنیم که شیعه اهل بیت عصمت و طهارت بوده و در شهری که شهره ولایت‌مداری و عاشقی اهل بیت است، خدمت می‌کنیم و باید در همه امور ذکر اهل بیت و راه آنها را به‌ یاد داشته باشیم.
وی تشکیل شورای هماهنگی هیئات مذهبی را از برکات الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: شما مسئولیت بزرگ و معنوی را بر عهده گرفته‌اید و در این برهه از زمان که دشمن با تهاجمات فرهنگی خود قصد نفوذ در جوانان ما و دور کردن آنان از مسائل معنوی را دارد، ما باید با برنامه‌ریزی‌های خاص به ویژه مبارزه با تحریفات عاشورا دست دشمنان را کوتاه کنیم.
شهردار قم تصریح کرد: باید ولایت‌مداری و عشق عمیق به اهل بیت و گسترش احادیث در مراسم‌های مذهبی مورد توجه قرار گیرد و ایام سوگواری ائمه اطهار، ‌فرصت بسیار مناسبی است که ضمن شناخت بیشتر خداوند، ‌محبت خود را به ائمه نشان دهیم.
وی بر لزوم شناخت اسلام ناب محمدی در مراسم‌های مذهبی تاکید کرد و افزود: ترویج خرافات و آداب غلط عزاداری از توطئه‌های دشمنان اسلام است که با این کار خود می‌خواهند ما را از اصل اسلام و قیام امام حسین (ع) محروم کنند.
دلبری ضمن تاکید بر بهره‌مندی از رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد هیئات مذهبی،‌ بر همدلی بیشتر هیئت‌های مذهبی اشاره و خاطرنشان کرد: فرهنگ عاشورا و نهضت حسینی باید در جامعه و هیئت‌ها گسترش یابد زیرا اگر جامعه ما به سمت این فرهنگ برود، قطعاً در برابر بسیاری از مشکلات ایستادگی خواهیم کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول