اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابرکوه:

جهان اسلام از عاشورا بی‌خبر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابرکوه گفت: دنیای اسلام از عاشورا بی‌خبر است وگرنه ذلت‌پذیر نبود.

جهان اسلام از عاشورا بی‌خبر است
به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی شب گذشته در جمع مسئولان هیئت‌های مذهبی ابرکوه اظهار داشت: جهان اسلام از فرهنگ عاشورا و نقش حماسه‌آفرین آن و انگیزه شهادت‌بخشی عاشورا بی‌خبر است وگرنه عاشورا را طلایه زمانی عمر خود قرار می‌داد تا ظلم‌ستیزی، ظالم‌گریزی، حق‌محوری و عدالت‌گستری سرلوحه دینداری آنها شود.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در بین خود ما نیز هنوز فرهنگ عاشورا، فرهنگ رنگین و پرباری نیست و با این وضع چگونه می‌توان از دیگرانی که از نعمت عظیم ولایت بی‌بهره هستند انتظار سرلوحه قرار دادن این فرهنگ را داشت.
امام جمعه ابرکوه با اشاره به آثار مهم سیاسى اجتماعى قیام و نهضت حیات‌بخش امام حسین (ع) یادآور شد: آشکار ساختن اسلام صحیح و احیاى امر به معروف و نهى از منکر باعث آشکار ساختن انحرافی شد که در اسلام ناب محمدی (ص) از جانب امویان صورت پذیرفت.
حسینی افزود: این مسئله با واقعه عظیم عاشورا و اطلاع‌رسانی به جای این واقعه از جانب زینب کبری و امام سجاد(ع) و بعد از آن شیعیان مخلص در تمام اعصار و دوران‌ها شکل گرفت و اکنون این وظیفه به ما سپرده شده است که با تبلیغ و تبیین صحیح این واقعه عظیم، ملت‌های مسلمان را در دستیابی به ارزش‌های صحیح از جمله ظلم‌ستیزی یاری کنیم.
وی با اشاره به اینکه عاشورا اهدافی مقدس دارد که به عمق آن کمتر پرداخته شده است، پیشنهاد کرد: در قالب اقلام تبلیغاتی و به غیر از کارهای مرسوم و با ارائه سر فصل‌هایی از صحبت‌های پیامبر مکرم و ائمه معصومین به اهداف ارزشی این قیام عظیم بیشتر پرداخته شود.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول