اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده شیراز خبر داد:

سرمایه‌گذاری بانک صادرات در پروژه‌های فارس

خبرگزاری فارس: نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی از افزایش سهم مشارکت بانک صادرات ایران در انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری در فارس خبر داد.

سرمایه‌گذاری بانک صادرات در پروژه‌های فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، جعفر قادری بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در جلسه‌ای که با حضور پیشرو مدیرعامل بانک صادرات ایران برگزار شد میزان و سهم مشارکت بانک صادرات در پروژه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری در شیراز و استان فارس مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مشخص شد که استان فارس در مقایسه با سایر استان‌ها از سهم مشارکت بانک صادرات عقب افتاده است.
نماینده شیراز در خانه ملت افزود: پس از ارائه توانمندی‌ها و استعدادهای این استان و لزوم حمایت بانک در جبران عقب‌افتادگی فارس، مدیرعامل بانک صادرات ایران با افزایش سهم مشارکت این بانک در انجام پروژه‌های سرمایه‌گذاری در فارس موافقت کرد و مقرر شد با همکاری مدیران این استان و شهرداران فارس طرح و پروژه‌های اولویت‌دار را اعلام و نسبت به عقد تفاهم‌نامه و قراردادهای مربوطه اقدام کنند.
قادری با اشاره به تعداد پروژه‌هایی که در حال حاضر توسط بانک صادرات انجام می‌شود گفت: در حال حاضر چهار یا پنج طرح توسط این بانک در حال اجرا است که این میزان نسبت به سایر استان‌ها که دو رقمی و با اعتبارات چند 100 میلیاردی انجام شده قابل قبول نیست.
سخنگوی کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس از مصوبات دیگر این جلسه نیز سخن گفت و افزود: در آینده نزدیک شرکت سپهر ساختمان بانک صادرات چند طرح و پروژه بزرگ ساختمانی، تجاری و خدماتی در شیراز و برخی شهرهای استان فارس انجام می‌دهد که هم موجب جذب اعتبارات بیشتر می‌شود و هم زمینه اشتغالزایی را فراهم می‌کند.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هشتم هم‌چنین از موافقت مدیرعامل بانک صادرات ایران در زمینه مشارکت و حضور شرکت سپهر انرژی این بانک در اجرای طرح اتان‌گیر پالایشگاه پارسیان، پروژه‌های نفت، گاز و پتروشیمی، احداث و تکمیل پتروشیمی‌ها در فارس و اجرای خطوط انتقال نفت و گاز در استان خبر داد و اضافه کرد: بسیاری از طرح و پروژه‌های بزرگ و کلان استان فارس که مراحل تصویب آن در هیئت دولت و کمیسیون‌های مربوطه نیز انجام شده به دلیل نداشتن سرمایه‌گذاری معطل مانده که با ورود بانک صادرات به این بخش، تحول بزرگی در سطح استان رخ می‌دهد و امکان بهره‌مندی مردم فارس از صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به وجود می‌آید و فارس به یکی از استان‌های صنعتی تبدیل می‌شود.
قادری از موافقت پیشرو در افزایش سهم اعتبارات و تسهیلات بانک صادرات در فارس خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد تا سهم اعتبارات و تسهیلات بانک صادرات در استان فارس افزایش یافته و امکان استفاده و بهره‌گیری مردم و سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، دولتی و نهادهای غیردولتی از این اعتبارات نیز بیشتر و تسهیل شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول