اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار اهواز خبر داد:

اجرای 8 پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

خبرگزاری فارس: شهردار اهواز از اجرای هشت پروژه شهری با مشارکت بخش خصوصی در سال جاری خبر داد.

اجرای 8 پروژه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، منصور کتانباف بعداز ظهر امروز در گردهمایی شهرداران استان با بیان اینکه بخش خصوصی در هشت پروژه شهرداری اهواز سرمایه‌گذاری کرده است، گفت: این قرارداد‌ها برای احداث پل، آب خام، پارک آبی و پارکینگ طبقاتی منعقد و در حال حاضر نهایی شده است.
وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری‌ها ناچارند ۹۳ درصد هزینه‌های خود را با درآمدزایی تامین کنند، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در اجرای برخی قوانین، شهرداری اهواز توانسته در شش ماهه نخست امسال درآمد خود را ۳۷ درصد افزایش دهد.
کتانباف با بیان اینکه در بودجه امسال فروش اوراق مشارکت پیش‌بینی شده، گفت: استفاده از ظرفیت اوراق مشارکت و تامین بخشی از اعتبارات مورد نیاز از برنامه‌های امسال است که در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با شرکت ملی ساختمان انجام شده که امیدواریم تا ماه آینده به مرحله عقد قرارداد منجر شود.
به گفته وی، در این قرارداد فروش ۱۲۳ میلیارد تومان اوراق مشارکت پیش‌بینی شده است.

*۸۴ درصد نیرو‌ها دیپلم و زیردیپلم هستند
شهردار اهواز گفت: ۸۴ درصد نیروی انسانی شهرداری اهواز دیپلم و زیردیپلم هستند.
وی اظهار داشت: نیروی انسانی که می‌تواند یکی از سرمایه‌های هر سازمان باشد در شهرداری اهواز یکی از تهدیدات است و با سازمان‌های بیمه گر در حال مذاکره برای چرخش نیروی انسانی هستیم.
کتانباف در ادامه یکی از مهم‌ترین مشکلات استان به ویژه در شهر‌ها را هشت سال جنگ عنوان کرد و افزود: در سال‌هایی که تمام شهرهای کشور در حال نوسازی و توسعه بودند شهرهای ما روزانه تخریب می‌شد.
وی با تاکید بر اینکه توسعه و بازسازی در خوزستان هنوز تمام نشده است، تصریح کرد: اعتبارات توسعه و بازسازی استان که در سفر هیئت دولت تصویب شده بود در سال‌های اخیر به شدت کاهش یافته و باید از ظرفیت نمایندگان مجلس برای احیای مجدد این اعتبارات تلاش شود.

*عوارض آلایندگی نفتی پرداخت شود
شهردار اهواز پرداخت عوارض آلایندگی نفت در اهواز را خواستار شد.
وی تصریح کرد: روزانه بیش از یک میلیون بشکه نفت در اهواز تولید و آلودگی‌های بسیار در محیط شهر ایجاد می‌شود، اما یک ریال پول آلایندگی به اهواز پرداخت نمی‌شود البته در شهرهای دیگر استان نیز این مشکل وجود دارد.
کتانباف اظهار داشت: عوارض آلایندگی نفت معادل درآمد شهر اهواز است که تاکنون احصا نشده است.
وی همچنین با تاکید بر نظارت دقیق بر برون سپاری امور در شهرداری، گفت: با نظارت دقیق بر پیمانکاران و تحقق تعهدات آن‌ها در خدمات شهری، فضای سبز و ترافیک در ماه‌های گذشته هزینه‌های حدود ۵۰۰ میلیون تومان کاهش داشت.
انتهای پیام/ص20‌
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول