اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان شهرستان البرز:

امر به معروف در جامعه کمرنگ شده است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: احیاء سنت امر به معروف و نهی از منکر از اهداف ستاد پیشگیری دادگستری است که در جامعه امروز کمرنگ شده است.

امر به معروف در جامعه کمرنگ شده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، شجاع ذوقی در همایش اعضای ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی دادگستری استان با عنوان "وظیفه من" بیان داشت: برخورد با مجرمین و کسانی که حریم قانون را شکسته و امنیت مردم را مختل می‌کنند، وظیفه ذاتی قوه قضائیه است، از سوی دیگر دستگاه قضا موظف است در کنار مجازات که سبب تنبیه و تنبه افراد می‌شود در راستای عدم ارتکاب جرم تلاش کند که در این راستا ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی را تشکیل داده است.
وی ادامه داد: یکی از اهداف تشکیل این ستاد این است که بدانیم هر کدام از ما بدون در نظر گرفتن اینکه دیگران چه وظایفی دارند، به وظایف خود آگاهی داشته باشیم، چرا که اگر هر یک از ما از ارتکاب جرائم پیشگیری نکنیم دامنه آن به ما نیز سرایت کرده و از ارتکاب آن ما نیز دچار خسران می‌شویم.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اضافه کرد: احیاء سنت امر به معروف و نهی از منکر از دیگر اهداف این ستاد است که در جامعه امروز کمرنگ شده، در صورتی که باید به خاطر داشته باشیم که امام حسین(ع) برای برپایی این سنت قیام نمود.
وی عنوان کرد: مسئولان قضایی و ستادهای مردمی باید افرادی که دارای آگاهی اجتماعی، فرهنگی و دینی هستند را به میدان آورده تا فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تبدیل به یک ارزش همگانی و فرهنگ ملی - اسلامی تبدیل شود.
ذوقی افزود: اگر این فریضه در جامعه همگانی شده و آحاد مردم به آن اهتمام ورزند جامعه تبدیل به یک جامعه آرمانی خواهد شد که تمام مردم در امنیت و آسایش زندگی خواهند کرد، نتیجه احیای این فریضه آن است که از مراجعات افراد جامعه به مراجع قضایی و انتظامی کاسته خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرم، تخلف و ناهنجاری‌های اجتماعی یکی دیگر از اهداف تشکیل این ستاد است، عنوان کرد: این ستاد تشکیل نشده که تنها مانع ارتکاب جرم از سوی مجرمان باشد بلکه پیشگیری از تخلفات را نیز شامل شده و برای پیشگیری از ناهنجاری‌های موجود و احتمالی در جامعه تلاش می‌کند.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت: پاکسازی جامعه از عناصر مجرم و انسجام بخشی به امت حزب الله در راستای اصلاح جامعه و استقرار عدالت از خط مشی‌های اساسی ستاد پیشگیری و حفاظت اجتماعی است.
وی یادآور شد: همکاری عموم جامعه در امر حفاظت اجتماعی و اطلاع‌رسانی به مراجع ذی‌ربط به امنیت جامعه کمک شایانی می‌کند چرا که دادستان را که مدعی‌العموم است از وقوع جرم یا زمینه‌های وقوع جرم آگاه کرده و سبب می‌شود برنامه‌ریزی مناسب‌تری در مسائل امنیتی و قضایی جامعه صورت گیرد.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول