اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم تاکید کرد:

توجه جدی به احیای فریضه امر به معروف در محیط‌های اداری

خبرگزاری فارس: استاندار قم بر لزوم توجه جدی به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در محیط‌های اداری تاکید کرد.

توجه جدی به احیای فریضه امر به معروف در محیط‌های اداری
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت الاسلام والمسلمین محمد‌حسین موسی‌پور در جمع اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر با اشاره به جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر در اسلام اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر از مهم‌ترین واجبات و فرایض دینی محسوب شده و آیات و روایات زیادی در خصوص اهمیت این دو وظیفه مهم و بزرگ وارد شده تا جایی که از امت و گروهی که این فریضه را اجرا می‌کنند به عنوان امت رستگار و برگزیده یاد شده است.
وی به آثار و فواید فردی و اجتماعی مترتب بر امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: حیات و طراوت، تحرک و پویایی، پاکی و سلامت فردی و اجتماعی یک جامعه در گرو احیا و زنده نگه داشتن این فریضه الهی است.
استاندار قم با یادآوری آثار و پیامدهای سوء ناشی از بی‌توجهی به این فریضه گفت: ریشه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌ها، ناشی از ترک و عمل نکردن به این فریضه حیات‌بخش است.
‌موسی‌پور راه‌اندازی و فعالیت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادها را امری ضروری خواند و افزود: لازم است چنین شورا و تشکیلاتی برای احیای این فریضه در همه ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان فعال شوند.
وی وظیفه دست‌اندرکاران فعال در عرصه احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه‌ای سنگین، دشوار و حساس دانست و تصریح کرد: تبیین آثار و اهمیت و یادآوری عواقب سوء ترک این فریضه برای عموم مردم و جامعه هدف یکی از وظایف اصلی و مهم شورا و دیگر تشکیلات مشابه محسوب می‌شود.
استاندار قم عامل و ناهی بودن اعضای شورا را مورد تاکید قرار داد و افزود: اگر آمر خود عامل باشد اثر سخن او بیشتر است و آمران به معروف و ناهیان از منکر باید خود را به صفات اخلاقی پسندیده و مورد انتظار از جامعه مزین کنند.
‌موسی‌پور شناخت دقیق از مسائل فقهی و احکام مربوط به امر به معروف و نهی از منکر را مورد اشاره قرار داد و گفت: اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سایر مراکز باید کاملاً با اصول و شیوه‌ها، روانشناسی گفتاری و رفتاری، همچنین ظرافت‌های کار دعوت به خیر و بازداری از گناه آشنا باشند.
وی با بیان این که ملاحظات و تعارفات نباید مانع از انجام درست امر به معروف و نهی از منکر شود افزود: در همه مراحل این واجب مهم باید آداب رفتاری و اشارتی و احترام و حفظ آبرو و شخصیت فرد رعایت شود.
استاندار قم با تاکید بر لزوم نگاه جدی دست‌اندرکاران امر به معروف و نهی از منکر به همه مصادیق و موضوعات مشمول این فریضه گفت: باید همه این مصادیق مهم و فراگیر از جمله بحث رعایت صرفه جویی و پرهیز از اسراف و تبذیر در جامعه به ویژه در محیط‌های اداری مورد توجه قرار گیرد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول