اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

استاندار خراسان شمالی:

امر به معروف با محبت و عشق صورت گیرد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه فریضه امر به معروف دستوری انجام نمی‌شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر با محبت و عشق صورت گیرد.

امر به معروف با محبت و عشق صورت گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان شمالی، ابوطالب شفقت در همایش ستاد های امر به معروف و نهی از منکر استان اظهار داشت: جامعه باید جامعه یاد گیرنده باشد و امر به معروف با محبت و عشق صورت گیرد و مخاطب نیز با "عشق به تعالی" این را بپذیرد که در صورت گسترش این رفتار در جامعه و سازماندهی این ساختار در مساجد موجبات تعالی جامعه خواهد شد.
وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر محدودیت نیست بلکه موجب تعالی جامعه است، افزود: در فرهنگ دینی انسان وظیفه دارد جلوی سقوط و لغزش همنوع را بگیرد و این محدودکننده آزادی نیست بلکه موجب رشد می‌شود و از لغزش‌ها جلوگیری می‌کند.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در خراسان شمالی را رضایت بخش دانست و گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر محدودیت نیست بلکه موجب تعالی جامعه است.
وی تصریح کرد: به نظر می‌رسد کارهای عملی و اجرایی دیگری نیز برای رسیدن به موفقیت کامل در اجرای این فریضه باید انجام شود.
شفقت امر به معروف و نهی از منکر را یک امر اجتماعی خواند و گفت: جامعه ما یک جامعه اسلامی است و همگان باید از منکرات نهی و به معروف‌ها امر نمایند و این امر به تمام و کمال تاکنون انجام نشده است و باید در جهت ارتقای سطح پذیرش جامعه نیز کار شود.
وی اظهار داشت: این فریضه امری اعتقادی و دینی است و مسجد در این زمینه پایگاه است و از این پایگاه باید معروف‌هایی که به آن‌ها توجه کمتری شده است، صداقت و راست‌گویی، رفتار صحیح، احترام به بزرگ‌ترها و ... گسترش یابد و تکرار شود. 
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در جامعه اسلامی وقتی امر به معروف صورت می‌گیرد هدف نجات و کمک به همنوع و عشق به اوست و موجب تعالی شخص می‌شود و این دیدگاه با نگرش جوامع غربی به انسان در این خصوص کاملاً متفاوت است.
وی یادآور شد: در فرهنگ دینی انسان  وظیفه دارد جلوی سقوط و لغزش همنوع را بگیرد و این محدودکننده آزادی نیست بلکه موجب رشد می‌شود و از لغزش‌ها جلوگیری می‌کند.
این همایش در سالن شهید ماژانی استانداری خراسان شمالی برگزار شد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول