اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت کاشان:

امر به معروف و نهی از منکر همزاد انقلاب است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت کاشان از اصل امر به معروف و نهی از منکر به عنوان همزاد و ریشه انقلاب اسلامی نام برد.

امر به معروف و نهی از منکر همزاد انقلاب است
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی احتشام دوشنبه شب در جمع دانشگاهیان این شهرستان با اشاره به هزینه‌دار بودن اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر گفت: زمانی که امام راحل در مسجد اعظم قم سینه خود را برای سرنیزه‌های ستمشاهی آماده ساخت در واقع نوعی نهی از منکر بود.
وی با بیان نمونه‌هایی از تجلی جلوه‌های این فریضه الهی در منش و رفتار امام راحل افزود: با گذشت بیش از سه دهه از ظهور انقلاب اسلامی که امروز منشاء بیداری اسلامی است، هنوز برای ظهور همزاد آن به نحو شایسته اهتمام ورزیده نشده ‌است.
امام جمعه موقت کاشان از غفلت نسبت به ایجاد سند و تکیه‌گاه برای اجرای اصل به معروف و نهی از منکر به عنوان نخستین چالش تحقق این فریضه الهی یاد و خاطرنشان کرد: برای توسعه این امر باید روحیه و انگیزه آن به عنوان یک نیاز در جامعه ایجاد شود.
وی با اشاره به ضرورت حضور نخبگان در ستاد امر به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: باید چالش‌های جامعه توسط این ستاد شناسایی و اولویت‌بندی شود تا افرادی که در صف امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرند با ضرورت‌ها و اولویت‌های جامعه آشنا باشند.
به گفته وی در حال حاضر فضای بیان امر به معروف و نهی از منکر توسط یک نفر تنگ است، اما بر اساس دستور قرآن می‌توان چالش‌های جامعه را در چنین فضایی به صورت گروهی گوشزد و برخورد کرد، اما با تأسف نسبت به اجرای اصل امر به معروف و نهی از منکر به روش امت‌محوری کمتر توجه شده‌است.
احتشام از شناسایی معروفات و منکرات اساس‌ترین چالش و نیاز جامعه دانست و اذعان داشت: از جمله وظایف ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شناخت و معرفی مصادیق معروفات و منکرات در جامعه به افراد در صف مقدم اجرای این اصل است.
به گفته وی برخی از منکرات در جامعه رواج دارد که به دلیل بی‌توجهی در برخورد با آن به صورت عادی درآمده که باید متولیان امر ضمن معرفی آنها به جامعه نسبت به ترک و جلوگیری از ترویج آن در بین مردم اقدام کنند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول