اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سطح کشور صورت گرفت؛

انتخاب کاشان به عنوان شهر پایلوت تذکر لسانی

خبرگزاری فارس: معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان از انتخاب این شهرستان به عنوان شهر پایلوت تذکر لسانی در سطح کشور خبر داد.

انتخاب کاشان به عنوان شهر پایلوت تذکر لسانی
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد رضوان‌نژاد دوشنبه شب در گردهمایی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش‌عالی این شهرستان اظهار داشت: کاشان از بین 40 شهر کشور برای اجرای طرح‌های جدید فریضه امر به معروف و نهی از منکر انتخاب شده ‌است.
وی با اشاره به جایگاه ویژه امر به معروف و نهی از منکر در میان دیگر فرایض دینی افزود: با توجه به ویژگی‌های مذهبی کاشان سعی داریم فرهنگ تذکر لسانی را در نهادها و ارگان‌های مختلف به ویژه مراکز علمی و دانشگاهی این شهرستان احیا کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کاشان اصل هشتم قانون اساسی را مهجور و مظلوم خواند و از نبود یک مرکز و نهاد متولی فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک خلاء و ضرورت یاد کرد.
به گفته وی مراکز دانشگاهی و آموزش عالی به عنوان نهادهای تولید علم و فکر باید در راستای احیا و توسعه این اصل راهکارهای عملی ارائه دهند تا تحقق این فریضه الهی در جامعه میسر شود.
رضوان‌نژاد با بیان اینکه امر به معروف و نی از منکر به دو شیوه مستقیم و غیرمستقیم می‌تواند صورت گیرد، تصریح کرد: توجه نخبگان و رؤسای نهادها و ادارات به امر تذکر لسانی موجب سهولت در ترویج این فریضه الهی است.
وی با تأکید بر لزوم احیای فرهنگ تذکر لسانی در محیط کار یادآور شد: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند اثر یک تذکر از مشت بیشتر است.
معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر کاشان ابزار قدرت و حمایت حاکمیت را به عنوان قوی‌ترین پشتیبان برای اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قلمداد و خاطرنشان کرد: در رأس هرم حاکمیت مقام معظم رهبری بالاترین حمایت و پشتیبانی را در این زمینه دارد، لذا نباید این فریضه در جامعه مظلوم واقع شود.
رضوان‌نژاد برای هرگونه حمایت و پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ادارات و نهادها اعلام آمادگی کرد و افزود: من به عنوان معاون ستاد امر به معروف از منکر به نمایندگی از نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به عنوان رئیس ستاد از آبرو و تمام امکانات خود برای دفاع از توسعه این فریضه الهی هزینه می‌کنم.
وی از استفاده از امکانات بیت‌المال برای مصارف شخصی و دیر حاضر شدن اساتید در کلاس‌های درس و زودتر تعطیل کردن کلاس را از جمله مصادیق منکرات نام برد و عنوان کرد: در مواقعی برخی از اساتید با استفاده از امکانات بیت‌‌المال در کلاس‌های درس مطالبی بر خلاف اصول نظام جمهوری اسلامی بیان می‌کنند و با برخورد و تذکر رئیس دانشگاه واکنش نشان می‌دهند در حالی که حتی در کشورهای مدعی دموکراسی افراد ملزم به رعایت خطوط قرمز نظام خود هستند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول