اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی پارس‌آباد:

آرمان عاشورا بدون غلو تبیین شود

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان پارس‌آباد گفت: آرمان عاشورا و قیام امام حسین (ع) بدون غلو و آسیب‌های دیگر باید به شکل واقعی و اساسی تبیین و تشریح شود.

آرمان عاشورا بدون غلو تبیین شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حسن باقری عصر امروز در گردهمایی هیئت امنا و اعضای هیئت‌های مذهبی محلات مختلف شهر پارس‌آباد اظهار داشت: ما وظیفه نداریم بدون دلیل و با به کار بردن الفاظ متفاوت در مورد فرهنگ غنی عاشورا و قیام امام حسین (ع) ناصواب تبلیغ کنیم بلکه بهترین حرکت در این مسیر بیان حقایق و تشریح اهداف قیام و علل شهادت امام حسین (ع) و یارانش است.
وی با اعلام این‌که وعاظ، خطبا، مداحان و شعرا باید روی دو اصل برپایی نماز و اجرای امر به معروف و نهی از منکر که همان حدود اسلامی است، تبلیغات و بیانات خود را انجام دهند و اجازه ندهند کوچک‌ترین بدبینی نسبت به این نهضت ارزشمند و اهداف عاشورا وارد شود.
به گزارش فارس، رئیس تبلیغات اسلامی پارس‌آباد با یادآوری این‌که دهه اول محرم فرصتی مناسب برای بیان احکام، شریعت اسلامی و همچنین تشریح ابعاد مختلفی از آسیب‌های اجتماعی و تبلیغات دشمنان است، تصریح کرد: دشمن زبون ما امروز به تمام حوزه‌ها سرکشی کرده و در صدد بی‌ثمر نشان دادن مبانی فقهی، حکمی، فلسفی و عقیدتی مسلمانان است تا به هر نحوه ممکن به این قلعه مستحکم و دژ همیشه جاوید خدشه وارد کند اما تمام تلاش او با یک حرکت عاشورایی مردم ما خنثی می‌شود.
باقری با قدر دانستن این سرمایه عظیم و حضور آحاد مردم در مراسم عزاداری و تعزیه حضرت سیدالشهدا(ع) خاطرنشان کرد: همه این مبانی و ارزش‌های اسلامی و دینی نشان می‌دهد که ملت ایران معتقد به احکام و شریعت اسلام است و هرگز صحنه را خالی نمی‌کند.
این مسئول در ادامه سخنان خود از خطبا و شاعران و مداحان خواست در کنار تعزیه و بیان مصائب ائمه اطهار(ع) ارزش‌ها و مبانی انقلاب اسلامی به ویژه بسیجیان را نیز مطرح کنند تا بتوانیم با تقویت این روحیه ارزشمند تمام اهداف دشمن را ناکام کنیم.
وی از مسجد به عنوان پایگاهی برای حل مشکلات و رسیدگی به امور مسلمین یاد کرد و اظهار داشت: مسجد مهم‌ترین و اصلی‌ترین جایگاه تجمع و وحدت امت اسلامی است که همه مردم می‌توانند از فضایل آن استفاده کرده و آن را به یک نهاد تأثیرگذار تبدیل کنند.
باقری در پایان سخنان خود از مساجد به عنوان نهاد مردمی، معنوی و الهی کارآمد یاد کرد و ادامه داد: ما نیازمند برنامه‌ریزی از سوی متولیان امور مساجد هستیم و در این برنامه‌ریزی تلاش می‌کنیم همه مردم در پایگاه ارزشمند مسجد حضوری قدرتمند و با صلابت داشته باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول