اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک پیرغلام در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس:

مداحان نهادینه‌ساز پیام‌های عاشورا باشند

خبرگزاری فارس: یک پیرغلام توجه مداحان به پیام‌های عاشورا به منظور اشاعه آن در جامعه را یکی از ضروریات خواند.

مداحان نهادینه‌ساز پیام‌های عاشورا باشند
احمد صغیراصفهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: واقعه عاشورا از جنبه‌های و زوایای مختلفی قابل بررسی است به این صورت که می‌توان از آن به عنوان یک اعتقاد معنوی و اعتقادی بهره‌های فراوان برد و یا این فرهنگ متعالی را از جنبه زیبایی‌شناسی مورد واکاوی قرار داد.
وی با بیان اینکه باید بهترین‌ها را برای ائمه معصومین(ع) و به ویژه امام حسین(ع) به کار گرفت، ادامه داد: متأسفانه در برخی مداحی‌ها شاهد استفاده از اشعار سخیف و نازل و یا موسیقی‌های نامناسب هستیم که صد تأسف بعضی از آنها از رسانه ملی نیز پخش می‌شود.
به گفته این ذاکر اهل بیت(ع) توجه به این مسائل و عدم انعکاس این گونه مداحی‌ها چه در اعیاد و چه در سوگواری‌ها مانع از ترویج آن شده و زمینه ارائه آثار قوی و غنی را فراهم می‌آورد.
وی در بخش دیگری از سخنانش توجه مداحان به پیام‌های عاشورا به منظور اشاعه آن در جامعه را یکی دیگر از ضروریات خواند و افزود: قیام امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر صورت گرفت پس باید به این فریضه مهم توجه کافی و وافی صورت پذیرد.
صغیراصفهانی با بیان اینکه ما زنده به اشکیم، گفت: البته این زندگی و حیات زمانی تحقق می‌یابد که از روی اشک با خلوص و معرفت باشد در غیر این صورت نمی‌توان راه به مقصد عالی برد.
وی اخلاص در کارها و برخورداری از تقوا را از دیگر خصوصیات یک پیرغلام برشمرد و تأکید کرد: پیرغلام خود باید در توحید باشد تا بتواند مردم را به این سمت و سو دعوت کند.
این پیرغلام در پایان سخنانش گفت: برخورداری از اخلاق اجتماعی و خدمت به مردم نیز باید مد نظر ویژه باشد تا امام حسین(ع) و خدایش، از ما راضی و خوشنود شوند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول