اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خرمشهر:

بسیج به طبقه خاصی تعلق ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار خرمشهر گفت: بسیج به طبقه خاصی تعلق ندارد و بسیجی را می‌توان در هر قشری از اجتماع یافت.

بسیج به طبقه خاصی تعلق ندارد
عبدالله حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد و بسیجی شاخ برگ درختی است که با ایثار و فداکاری تمام مجاهدان از صدر اسلام تاکنون پیوسته مراقبت شده تا بوی دل‌انگیز آن بهار صلح و امنیت را برای میهن اسلامی به ارمغان آورد و بسیجی بر بالای آن حدیث عشق را سروده‌است.
وی با بیان اینکه حضور پررنگ و موفق بسیج در جنگ تحمیلی، ارزش بسیج را بیش از گذشته در برابر چشم‌ها قرار داد، افزود: بیشتر مردم بسیج را به عنوان نهادی نظامی می‌شناسند بنابراین باید توجه داشت که گرچه یکی از وظایف مهم بسیجیان آمادگی نظامی برای دفاع از خطرهای نظامی است اما بسیج در نظر امام خمینی (ره) تکلیفی فراتر از این دارد.
فرماندار خرمشهر با اشاره به اینکه در اندیشه امام خمینی، بسیج یک نهاد اجتماعی است، خاطرنشان کرد: بسیج نهادی است گسترده که پاسخ‌گوی بسیاری از نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است و چنان با بخش‌های دیگر نظام پیوند دارد که جدایی آنها از هم در جامعه اسلامی امکان‌پذیر نیست.
حسینی اضافه کرد: بسیج با کارکردهای گوناگون خود یاری‌رسان نیازهای آموزشی، عمرانی، سیاسی و دفاعی است به عنوان مثال بسیج سوادآموزی بسیج سازندگی و بسیج محرومیت‌زدایی قسمتی از برنامه‌های بسیج در کشور است.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس تصویر روشنی از تفکر بسیجی است که در این تفکر، انسان موجودی مادی نیست که در حصار دنیا محصور باشد بلکه موجودی الهی است که برای رسیدن به سعادت جاودانی تلاش می‌کند و همین تفکر است که ذهن‌های آگاه فراوانی را از سراسر جهان به خود معطوف داشته‌است.
فرماندار خرمشهر در پایان بسیج را یک نیروی مردمی دانست و گفت: بسیج به طبقه خاصی تعلق ندارد و بسیجی را می‌توان در هر قشری از اجتماع یافت چراکه بسیجی با ایمان عمیق خود که از خصوصیات ملت ایران سرچشمه می‌گیرد رفتار و عملکرد دشمن را رصد کرده و هرزمان لازم باشد وارد میدان شده و با تفکری که از اسلام ناب محمدی(ص) نشأت می‌گیرد به مقابله با خطرات می‌رود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول