اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه طبس:

تقویت حوزه‌ها باعث تقویت بسیج می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه طبس گفت: پیش‌نیاز تقویت بسیج این است که حوزه‌های علمیه تقویت شود.

تقویت حوزه‌ها باعث تقویت بسیج می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان پیش از ظهر امروز در همایش مشترک ائمه جمعه و جماعات، هیئت امنای مساجد و فرماندهان حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج که به مناسبت آغاز هفته بسیج برگزار شد، اظهار داشت: همواره حوزه‌های علمیه در طول یک‌هزار و 400 سال که از عمر پربرکتش می‌گذرد در حرکت‌های مختلف جهادی، فرهنگی، عمرانی و... پیشتاز بوده است.
وی ادامه داد: هرگاه دشمن از نظر نظامی یا فرهنگی قصد تجاوز به کشورمان را داشته، این علما، روحانیان و حوزه‌های علمیه بودند که به مردم رهنمود و هشدار دادند و از جمله در جریان انقلاب اسلامی اگر حضرت امام خمینی(ره) به صحنه نمی‌آمدند یا علما و روحانیان از حضرت امام(ره) حمایت نمی‌کردند، انقلابی هم به پیروزی نمی‌رسید و شاید اولین شهدایی هم که در این راه تقدیم انقلاب شدند از علما، مراجع و بزرگان دین بودند.
امام جمعه طبس یادآور شد: در سطح کشور 4 هزار و 500 شهید روحانی و طلبه داریم که این تعداد 10 برابر شهدای سایر اقشار هستند.
وی تصریح کرد: بنابراین پیش‌نیاز تقویت بسیج این است که ابتدا حوزه‌های علمیه تقویت شود.
مهاجریان افزود: لازمه مقابله با جریان انحرافی نیز این است که روحانیان، مساجد و بسیج بیش از گذشته با یکدیگر هماهنگ شده و مردم را آگاه کنند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس نیز در این همایش با اشاره به موفقیت‌ها و افتخارات بسیج در طول 32 سال عمر پربرکتش، بیان کرد: هر روز شاهد رویش میوه‌های شیرین شجره طیبه بسیج هستیم که زادگاه و ریشه اصلی آن مسجد بود.
ابوالقاسم احمدی با بیان اینکه مکتبی بودن، ولایتمداری، اخلاص، فراگیری و مردمی بودن از مهم‌ترین ویژگی‌های بسیج است، ادامه داد: پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد و محلات به‌عنوان زیربنای بسیج هستند که باید همواره در همه زمینه‌ها پیشتاز باشند.
وی یادآور شد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های رده‌های مقاومت بسیج، شکل‌دهی و ساماندهی بسیجیان در حلقه‌های تربیتی صالحین است که در واقع برنامه راهبردی بسیج در مقابله با جنگ نرم به شمار می‌رود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس گفت: به‌منظور تجهیز همه اقشار جامعه برای مقابله با جنگ نرم، نشست‌های معرفتی، بصیرتی و تربیتی در موضوعات مختلف برگزار می‌شود که البته باید برگزاری این نشست‌ها افزایش یابد.
رئیس هیئت امنای مسجد جامع روستای فهالنج نیز به نمایندگی از ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد شهرستان طبس در این همایش خاطرنشان کرد: باید محوریت همه برنامه‌های هر منطقه، مسجد باشد که این موضوع هماهنگی و تعامل بیشتر بین پایگاه‌های مقاومت بسیج و مساجد را می‌طلبد.
حجت‌الاسلام مهدی آئین‌پرست ضمن توصیه به بسیجیان برای بصیرت‌افزایی، تصریح کرد: لازم است ائمه جماعات در مطالعه و تجزیه و تحلیل دقیق مسائل اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و همچنین شناخت آسیب‌های جامعه پیشتاز باشند و در راستای شناسایی راهکارهای حل مشکلات نظر داده و برنامه‌ریزی کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمن هیچ‌گاه بیکار نمی‌نشیند و همواره در حال توطئه و هجمه است، افزود: بسیجیان و به‌ویژه ائمه جماعات هم نباید بیکار نشسته و منتظر دعوت و اعطای مسئولیت بمانند، بلکه هر یک از مردم برای مقابله با تهاجم فرهنگی مسئولیت دارند.
فرمانده پایگاه مقاومت بسیج روستای دشتغران هم به نمایندگی از فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج شهرستان طبس یادآور شد: در طول تاریخ هرگاه امام و امت از هم جدا شدند مشکلاتی ایجاد شده و هدف اصلی محقق نشده است که حضرت امام خمینی(ره) نیز با درک این موضوع بسیج را تشکیل داده و امام و امت را با یکدیگر پیوند دادند که هر کجا این پیوند مستحکم بوده موفقیت‌های بزرگی در پی داشته است که برای تداوم این موفقیت‌ها هم باید پیوند امام و امت ادامه یابد.
باقری بیان کرد: یکی از نیازهای نسل جوانان آشنایی با معارف و احکام دینی و شرعی است که متأسفانه در مدارس به این موضوع کم‌توجهی می‌شود که باید با تلاش پایگاه‌های مقاومت بسیج و همکاری ائمه جماعات ابهامات شرعی جوانان برطرف شود.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول