اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته بسیج در اردبیل آغاز شد؛

سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروی زمینی ارتش

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز هفته بسیج سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اردبیل آغاز به کار کرد.

سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم نیروی زمینی ارتش
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مسابقات که پیش از ظهر امروز با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری در سخنانی اظهار داشت: پرداختن به قرآن و تعمق در آیه‌های آن بشریت را از جهالت‌ و گمراهی‌ نجات داده و فلاح و رستگاری جامعه را رقم می‌زند.
آیت‌الله سیدابراهیم سید حاتمی خاطرنشان کرد: با گذشت هزار و 445 سال از نزول پربرکت قرآن کریم هیچ آسیب و خللی به آن وارد نشده و همین امر نشان دهنده جاودانگی این معجزه بزرگ پیامبر اکرم برای تمام اعصار و قرون است.
این استاد اخلاق گسترش فرهنگ قرآنی به ویژه در بین نیروهای مسلح را در تقویت روحیه ایمانی آنان موثر دانست و افزود: قرآن کریم راه رستگاری را به تمامی انسان‌ها نشان می‌دهد و کسانی که از قرآن پیروی می‌کنند رستگار و سعادتمند شده و جزو متقیان هستند.
سیدحاتمی جوانان، نوجوانان و خانواده‌ها را به پیروی از سیره قرآن کریم و پیامبران در زندگی اشاره کرد و بیان داشت: قرآن مسیر زندگی الهی و دینی را در برابر بندگان گشوده است و هر کس از این مسیر عدول کند راه را به خطا رفته و گمراهی و ضلالت خود را تائید کرده است.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن در مورد هدف از خلقت و آفرینش انسان، خاطرنشان کرد: هدف اصلی از خلقت انسان شناخت و عبادت پروردگار بوده و این مسیر از طریق شناخت قرآن میسر می‌شود.
نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری قرآن را بالاترین و والاترین پیام الهی برای هدایت بشر اعلام کرد و گفت: در طول تاریخ همواره و به طور مستمر دشمنانی بوده و هستند که می‌خواهند انسان‌ها را از شناخت قرآن باز دارند اما عظمت و راهکارهای قرآن همه این حیله‌های دشمن را در نطفه خفه کرده است.
سیدحاتمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: جوانان و نوجوانان ما باید به حقیقت قرآن ایمان داشته و از این راه رستگاری خود را تضمین کنند.
وی به آیاتی از قرآن به ویژه سوره بقره در مورد هدایت انسان و حقانیت قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن حقیقت است و هیچ شکی در هدایتگری آن نیست و افرادی که واقعاً متقین هستند از قرآن بهره برده و رستگار می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نماینده مردم اردبیل در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر ایمان به عالم غیب و قیامت بیان داشت: مومنان کسانی هستند که به عالم غیب و خدا ایمان داشته باشند چرا که با چشم ظاهر نمی‌توان عالم غیب را مشاهده کرد و ایمان آورد و بصیرت و چشم باطنی که در وجود افراد مخلص و با معرفت یافت می‌شود در تمام کائنات و عالم غیب قابل مشاهده خواهد بود.
در این مسابقات که پیش از ظهر امروز آغاز شد شرکت‌کنندگان به مدت سه روز در مسجد قدس اردبیل و مجتمع فرهنگی هنری فدک به رقابت می‌پردازند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مسابقات که در رشته‌های قرائت، حفظ، مفاهیم قرآنی و ابتهال برگزار شده، 300 قاری، حافظ و فعال قرآنی نیروی زمینی ارتش شرکت کرده‌اند و در حاشیه این مسابقات نیز برنامه‌های فرهنگی متعددی برگزار خواهد شد.
انتهای پیام/و۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول