اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا آغاز می‌شود:

برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در کرمان

خبرگزاری فارس: سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی استانی در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل از فردا در کرمان آغاز می‌شود.

برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید رضا فاطمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم به ویژه در بین جوانان و نوجوانان با حفظ آیات قرآنی و اجرای رهنمودهای رهبری مبنی بر معرفی الگوها و قهرمانان قرآنی به جامعه از جمله اهداف برگزاری مسابقات قرآنی است.
وی ایجاد رقابت سالم در بین جوانان و نوجوانان و فضای قرآنی در استان کرمان و تجلیل از جوانان قرآنی و معرفی آنها به مسابقات کشوری را از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات برشمرد.
فاطمی با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه برای اجرای مسابقات قرآنی دارای جدول زمانبندی است، تصریح کرد: سی و چهارمین دوره مسابقات قرآنی استان کرمان در 10 مرحله برگزار می‌شود.
وی به مراحل ده‌گانه مسابقات قرآنی اشاره و بیان کرد: تشکیل ستاد مسابقات قرآنی در اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره‌های شهرستان، اطلاع‌رسانی و تبلیغات در مدارس، نهادهای دولتی و غیردولتی و نام‌نویسی مسابقات در مرحله شهرستانی در دو رده سنی شکوفه‌ها و بزرگسالان از جمله این مراحل است.
فاطمی برگزاری مسابقات مرحله شهرستانی در دهه کرامت و دوره‌های آموزشی ویژه منتخبان مرحله شهرستانی، برگزاری مسابقات مرحله استانی و دوره آموزشی توجیهی ویژه منتخبان استانی با حضور استادان کشوری را از دیگر مراحل مسابقات قرآنی عنوان کرد.
وی بیان داشت: مسابقات کشوری رده بزرگسالان در دهه فجر و رده شکوفه‌ها در سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) برگزار می‌شود.
فاطمی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 150 نفر در مرحله شهرستانی در رشته‌های مختلف شرکت کردند، خاطرنشان کرد: در سال جاری با رایزنی‌های انجام شده با نهادهای مختلف 3 هزار و 353 نفر در این مسابقات شرکت کردند که 397 نفر به مرحله استانی راه یافتند.
وی از حضور 932 نفر در رشته مفاهیم، 688 نفر در حفظ یک و 2.5 جزء، 113 نفر در حفظ پنج جزء، 205 نفر در حفظ 10 جزء، 92 نفر در 20 جزء، 39 نفر در حفظ کل مسابقات قرآنی استان کرمان در سال جاری خبر داد.
فاطمی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآنی سال جاری 810 نفر در رشته ترتیل و 574 نفر در رشته قرائت حضور داشتند، بیان کرد: از مجموع 397 نفر شرکت‌کننده در مرحله استانی مسابقات قرآنی 78 نفر برگزیده می‌شوند و 32 نفر به مرحله کشوری راه می‌یابند.
وی عنوان کرد: 14 نفر سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان کرمان را داوری می‌کنند و دو نفر ناظر از سازمان اوقاف و امور خیریه در این مسابقات حضور دارند.
فاطمی از برگزاری کلاس اخلاق با حضور یکی از روحانیان اعزامی از سازمان اوقاف و امور خیریه برای شرکت‌کنندگان در سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان کرمان خبر داد و افزود: این مسابقات در کانون فرهنگی اندیشه اسلامی و سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه آیین پایانی سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن استان کرمان در مسجد سیدالشهدا (ع) خیابان مدیریت کرمان برگزار می‌شود، تصریح کرد: قرائت قرآن، گزارش عملکرد توسط مدیرکل اوقاف و امور خیریه، تواشیح‌خوانی، سخنرانی استاندار و معرفی برگزیدگان و اهدای جوایز از مهم‌ترین برنامه‌های این آیین است.
فاطمی با اشاره به سخن رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در کشور بیان داشت: در استان کرمان باید 40 هزار حافظ قرآن تربیت شوند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول