اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی انجام شد؛

جشن بیش از هزار دانش‌آموز آزادشهری در همایش قرآنی

خبرگزاری فارس : یک‌ هزار و 200 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر آزادشهر با شرکت در همایش قرآنی موفقیت‌های خود را در زمینه‌های قرآن‌آموزی و معارف جشن گرفتند.

جشن بیش از هزار دانش‌آموز آزادشهری در همایش قرآنی
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، امام جمعه آزادشهر بعد از ظهر امروز در این همایش با اشاره به نقش آموزه‌های قرآنی در سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها گفت: آشنایی با قرآن این کتاب حیات‌بخش انسان یک وظیفه ضروری برای ما مسلمانان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینیان اظهار داشت: نسل جوان ما بیش از همگان به قرآن به عنوان کتاب آسمانی نیاز دارند تا از آموزه‌های آن آگاهی پیدا کنند.
وی تصریح کرد: مفاهیم بلند اسلام را باید با استفاده از شیوه‌‌های جذاب برای جوانان بیان شود، هر چه به غنای معلومات مخاطبان ما نسبت به آموزه‌های دینی افزوده شود طبیعتا اهداف انقلاب و اسلام برای آنها شیرین‌تر و گواراتر و جذاب‌تر می‌شود.
امام جمعه آزادشهر اذعان کرد: بحث قرآن به عنوان یک بحث مبنایی برای همه مسلمانان مورد احترام است یعنی نمی‌توان مسلمانی را پیدا کرد که معتقد باشد ولی نسبت به قرآن بی‌تفاوت باشد چرا که قرآن یک اصل محوری در میان همه مسلمانان است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسینیان خاطرنشان کرد: اگر قرآن را به عنوان پایه و اساس قرار دهیم در حقیقت همه آموزه دینی خود را یک جا به نمایش گذاشته‌ایم و چیزی را عرضه کرده‌ایم که مورد قبول جامعه اسلامی است.
وی ادامه داد: شایسته است با قرائت قرآن و عمل به دستورات الهی آن همواره در صراط مستقیم زندگی گام بردارید.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینیان برنامه‌های آموزش و پرورش را در طی سال‌های اخیر در زمینه قرآن‌آموزی و معارف و احکام قرآنی موثر بیان کرد و برگزاری این کلاس‌ها و همایش‌ها را برای ترویج فرهنگ قرآنی واجب دانست.
مدیر آموزش و پرورش آزادشهر هم از جذب بیش از یک هزار و 300 دانش‌آموز این شهرستان در ۵۰ مدرسه قرآنی، یک دارالقرآن و یک مدرسه تخصصی قرآن خبر داد.
 یعقوب‌علی کوهساریان خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در کلاس‌های قرآنی در زمینه حفظ، قرائت، روانخوانی و تفسیر آموزش‌های لازم را می‌بینند و با شرکت در مسابقات ویژه قرآنی در سطح شهرستان، استان و کشور توان قرآن‌آموزی خود را محک می‌زنند.
در حاشیه این همایش دانش‌آموزان به اجرای تواشیح، سرود، دکلمه، همخوانی و خطبه‌خوانی پرداختند و از افراد برتر قرآنی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول