اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماهشهر:

تکیه بر فرهنگ بسیج راه کمال را هموار می‌کند

خبرگزاری فارس: فرماندار ماهشهر گفت: تکیه بر فرهنگ بسیج راه کمال و فضائل را هموار و میسر می‌کند.

تکیه بر فرهنگ بسیج راه کمال را هموار می‌کند
منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر به‌مناسبت گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: بسیج یادآور خاطره عزیزترین نهاد و بزرگترین مردان تاریخ ماست.
وی افزود: نهادی که به تعبیر امام راحل تشکیل آن «بسیج میقات پا برهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی‌نشانی گرفته‌اند.»
فرماندار ماهشهر تصریح کرد: باید دشوارترین شب‌ها و روزهای پرخطر هشت سال دفاع مقدس را به یاد آوریم و نقش بسیج و بسیجی‌ها را در خلق حماسی‌ترین صحنه‌های تاریخ ایران و جهان مرور کنیم.
وی ادامه داد: نوجوانان، جوانان و پیران جوانمردی که داوطلبانه و بی‌هیچ ادعا روزهای سخت جنگ را مردانه پشت سر نهادند و بدون درخواست پاداش و سپاس، فقط برای ادای تکلیف، در برابر بی‌رحم‌ترین دشمنان این آیین و سرزمین سینه سپر کردند.
حیاتی با اشاره به اینکه هفته بسیج فرصت خوبی برای بازخوانی آن روزها و روزهای پس از آن است خاطرنشان کرد: تکریم بسیج، احترام به مردانگی و مروت است، پاسداشت جوانمردی و تضمین آینده است.
وی اظهار داشت: بسیجیان نیازی به احترام و تجلیل ما ندارد ما هستیم که به آنان و به حضور فعالشان برای همیشه نیازمندیم.
فرماندار ماهشهر با اشاره به اینکه خدا را سپاس که رویش‌های بسیج همچنان پرثمر و برکت‌خیز است، گفت: مبادا که نام‌آوران روزهای سخت از یاد بروند و در گرد و خاک بازی‌های روزگار دیده نشوند؛ چه رسد به آنکه خدای ناکرده کم‌لطفی و جفا ببینند.
وی با اشاره به فرمایش امام راحل خطاب به بسیجیان افزود: « من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم که اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.»
حیاتی ادامه داد: با تکیه بر فرهنگ بسیجى، مى‌توان به قله‌هاى رفیع علم و دانش، اخلاق و فضایل رسید و پله‌هاى کمال را پیمود.
وی عنوان کرد: قرآن کریم دستور مى‌دهد که مسلمانان در برابر دشمن بسیج شوند و از آمادگی‌هاى مختلف از نظر فنون و آموزش‌هاى نظامى، تلاش در عرصه فرهنگ و گسترش ارزش‌هاى اخلاقى و انسانى، تقویت دین خدا و اجراى احکام آن، پیروى از ولایت اهل بیت(ع) و ولایت فقیه در زمان غیبت امام معصوم(ع) برخوردار شوند.
فرماندار ماهشهر خاطرنشان کرد: بسیج بر اساس ارزش‌های انسانی و فرهنگ عمیق اسلامی شکل گرفته و رمز موفقیت آن، این است که از اعتقاد میلیون‌ها انسان برخاسته است.
وی در پایان با اشاره به اینکه ایمان، اخلاص، ایثار و شجاعت، ویژگی‌های بسیجی اند که در دامن فرهنگ اصیل اسلامی رشد کرده‌اند، گفت: زمانی که افراد مسیر زندگی و هدف خود را با تفکر بسیج هماهنگ و هم‌سو می‌بینند، به بسیج گرایش می‌یابند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول