اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس:

306 پروژه راه‌سازی در کشور در حال اجراست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون بیش از 306 پروژه راه‌سازی در سطح کشور در حال اجراست.

306 پروژه راه‌سازی در کشور در حال اجراست
بشیر خالقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: اگر نتوانیم پروژه‌های راهسازی استان و شهرستان را در ردیف اعتبارات ملی قرار دهیم امکان تکمیل آنها در مدت مقرر بعید به نظر می‌رسد.
وی بیان داشت: مهم‌ترین پروژه‌های راهسازی در شهرستان خلخال، راه خلخال – فیروزآباد، میانه – آغ‌کند، خلخال- رضوان‌شهر است که تا سال 70 مراحل اجرایی آن به تصویب رسیده بود و در این بین مسیر میانه از قلم افتاده بود که ما بعد از 20 سال تلاش کردیم این محور و مسیر را نیز به خط ارتباطی خلخال به استان آذربایجان شرقی اضافه کنیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مجلس به سخت بودن احیای پروژه‌ها و تخصیص اعتبار برای آنها اشاره کرد و گفت: سال‌ها بود که چندین پروژه راهسازی در این شهرستان نظیر درام – کلور خلخال، هشتجین – خورش‌رستم در کناره قزل‌اوزن بلاتکلیف مانده بود و یا شاهد بلاتکلیف ماندن راه 46 ساله پونل – خلخال بودیم که در یک تلاش سه ساله سعی کردیم برای همه آنها اعتبار مورد نیاز را از طریق ملی و استانی در نظر بگیریم.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیش از 9 میلیارد تومان در سه سال گذشته اعتبار برای پروژه خلخال – فیروزآباد و پنج میلیارد تومان برای خلخال – درام اعتبار ملی گرفته‌ایم که در این زمینه هزینه شده است.
خالقی بیان داشت: همه این پروژه‌ها در یک برآورد نهایی به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد تا تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد که در این زمینه پیشنهادات خود را به وزارت راه و شهرسازی اعلام کردیم.
وی در مورد توسعه مراکز دانشگاهی و افزایش رشته‌های تحصیلی در دانشگاه‌های مختلف و مراکز آموزش عالی متعدد خلخال و کوثر نیز اظهار داشت: مجوز بیش از 38 رشته را در چهار دانشگاه شهرستان خلخال و کوثر در مقطع کارشناسی ارشد گرفتیم تا زمینه جذب دانشجو در این رشته‌ها فراهم شود.
این نماینده مجلس با قدردانی از همکاری خوب دانشگاه علوم پزشکی استان در راه‌اندازی دانشکده علوم پزشکی خلخال، از پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی دانشکده مستقل به عنوان زیر مجموعه دانشگاه محقق اردبیلی در خلخال خبر داد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول