اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در خراسان شمالی؛

برخی از پیمانکاران راه‌سازی در سوانح رانندگی مقصرند

خبرگزاری فارس: سرپرست پلیس راه خراسان شمالی برخی از پیمانکاران راه‌سازی در این استان را در بروز تصادفات مقصر دانست.

برخی از پیمانکاران راه‌سازی در سوانح رانندگی مقصرند
غلامحسین‌علی حسین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه عوامل مختلف در بروز تصادفات دخیل هستند، اظهار داشت: در این میان برخی از پیمانکاران راه‌سازی استان نیز به سبب نحوه اجرای پروژه‌های راه‌سازی مقصر بوده که پلیس راه به هنگام تصادفات،  آنان را به نسبت مقصر تشخیص داده است.
وی تصریح کرد: ممکن است به عنوان نمونه نحوه ساخت دال پل منجر به بروز سوانح رانندگی در استان شود، از این رو پلیس راه به هنگام بررسی صحنه، به این موضوع نیز توجه می‌کند.
حسین‌زاده در عین حال عامل جاده را در بروز تصادفات ناچیز عنوان کرد و گفت: بیش از 70 درصد از عوامل تصادفات همچنان مربوط به عامل انسانی است و عوامل جاده و خودرو هر کدام کمتر از 15 درصد در بروز سوانح تأثیرگذار هستند.
وی با بیان اینکه طی امسال 61 درصد تصادفات محورهای خراسان شمالی مربوط به سواری‌ها بوده است، افزود: در این بین اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌های بین شهری با دو درصد کم‌ترین میزان تصادفات را در محورهای استان به خود اختصاص داده‌اند.
وی این امر را حاکی از بالا بودن ضریب اطمینان سفر با وسائط نقلیه عمومی عنوان کرد و گفت: این وسائط با نصب جی‌پی‌اس از سوی پلیس راه پایش می‌شوند.
سرپرست پلیس راه خراسان شمالی همچنین میزان تصادفات مربوط به کامیون و وانت را در جاده‌های این استان را طی امسال 13 درصد عنوان کرد.
به گفته وی، عمده تصادفات خراسان شمالی در محور بجنورد به جنگل گلستان واقع در غرب این استان روی داده است.
حسین‌زاده بیشترین میزان تردد در محورهای ارتباطی این استان طی امسال را مربوط به 8 شهریور تا 4 مهر عنوان کرد و افزود: پلیس راه استان برای کنترل و روان سازی ترافیک طرح‌های ویژه‌ای را به اجرا درآورده است.
وی با تاکید بر اینکه این محور ارتباطی اکنون40 سال است که تغییری نکرده است، اظهار داشت: تسریع در اجرای باند دوم بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان که در قالب فازهای مختلف در دست اجرا بوده، ضروری است.
وی همچنین تکمیل کنار گذر شمالی بجنورد را در کاهش سوانح رانندگی در مبادی درون شهری این شهر را برشمرد و خواستار تسریع در اجرای این پروژه راه‌سازی شد.
خراسان شمالی در مسیر دو قطب زیارتی شرق کشور مشهد مقدس و قطب سیاحتی شمال قرار دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول