اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان:

مشکل ترافیک سنندج با اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی حل می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان راه‌حل برطرف کردن ترافیک‌سواره در مرکز شهر سنندج را اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی در این منطقه عنوان کرد.

مشکل ترافیک سنندج با اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی حل می‌شود
 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، امیر قادری بعد از ظهر امروز در جلسه کمیته فنی شورای هماهنگی ترافیک استان کردستان در سنندج، اظهار داشت: توسعه مسیر راه، راه‌حلی برای برطرف کردن ترافیک‌سواره در مرکز شهر سنندج نیست بلکه اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی علاوه بر حل معضل ترافیک موجب سرزندگی و نشاط مرکز شهرها نیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه به منظور کاهش بار ترافیکی در شهر سنندج مطالعه طرح پیاده‌راه از سوی شورای ترافیک استان در دست اقدام و تدوین است، تصریح کرد: بررسی‌های کارشناسی مرتبط با مسائل حمل‌ونقل درون شهری نشان داده که مباحث انسان‌مدار یکی از راه حل‌های رفع مشکلات نقاط پر ترافیک شهری مانند شهر سنندج است.
وی افزود: در نظر است در راستای ساماندهی ترافیک در ساعات اوج تردد و عبور مرور در محورهای مرکزی شهر، از ورود وسایل نقلیه شخصی به حریم طرح در هسته مرکزی شهر جلوگیری شود.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کردستان گفت: تلاش می‌شود با تسهیل معابر و تجهیز امکانات مورد نیاز، عابران را هرچه بیشتر به سمت استفاده از وسایل نقلیه عمومی و نیز طی کردن مسیرهای کوتاه درون شهری به صورت پیاده ترغیب کنیم.
قادری تجهیز برخی معابر به پله برقی، ایجاد پل عابر پیاده و زیر گذر در نقاط مرکزی شهر و تعریض مناطق پر تردد را از مهم‌ترین اقدامات مورد نظر در اجرای طرح پیاده‌راه‌سازی عنوان کرد.
وی اظهار داشت: توسعه مراکز تجاری و خدماتی به همراه  گسترش مجتمع‌های خرید عمومی به منظور دسترسی شهروندان به بازار خرید از دیگر برنامه‌ها در راستای تسریع در اجرای طرح مذکور است.
وی اضافه کرد: توسعه پیاده راه‌ها نخستین حلقه برای کاهش بار ترافیکی و ایجاد بستر لازم برای تسهیل در تعاملات اجتماعی در یک شهر است.

طراحی پارک‌سوار متناسب در حاشیه محل پیاده‌راه‌سازی امری ضروری است

رئیس راهنمایی و رانندگی شهرستان سنندج نیز در این جلسه گفت: پیاده‌راه سازی حوزه مرکزی شهر سنندج تدبیر اساسی و اصولی را می‌طلبد.
محمدعزیر رحمانی تصریح کرد: در این طرح باید کلیه حقوق افراد تامین و محفوظ باشد که در این صورت موفقیت در اجرای آن حاصل خواهد شد.
وی ادامه داد: در این طرح باید مسیرهایی برای فوریت‌های پزشکی، آتش‌نشانی و غیره لحاظ شود تا بعدها مشکلاتی در این زمینه ایجاد نشود.
وی خاطرنشان کرد: از دیگر پیشنهادات ما طراحی پارک سوار متناسب در حاشیه محل پیاده‌راه‌سازی با انجام مطالعات دقیق، احداث پایانه مسافربری و طراحی پارکینگ طبقاتی در این طرح است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول