اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور خبر داد:

برگزاری انتخابات رایانه‌ای در تعدادی از شعب انتخاباتی کشور

خبرگزاری فارس: جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در انتخابات مجلس نهم در تعدادی از شعب اخذ رای که دارای امکانات و زیرساخت لازم هستند انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود.

برگزاری انتخابات رایانه‌ای در تعدادی از شعب انتخاباتی کشور
حسنعلی نوری در حاشیه سفر به مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به نزدیک بودن انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امیدواریم در انتخابات مجلس دلسوزترین و کارآمدترین افراد به خانه ملت راه یافته و انتخاباتی را با حضور حداکثری مردم شاهد باشیم.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر چگونگی اجرای انتخابات رایانه‌ای در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی که مشکل تردد دارند و پهنه باند مخابراتی در آنها گسترده نیست، بیان داشت: در انتخابات سال‌های آینده که قصد رایانه‌ای شدن آن را داریم در مناطق کوهستانی که پهنه مخابراتی گسترده‌ای ندارند نیاز به اینترنت نداریم، زیرا برای این امر سیستم جامعی طراحی شده که به صورت داخلی و شبکه‌ای است و در آن آسیب‌های دوره‌های قبل به حداقل می‌رسد.
نوری اضافه کرد: در انتخابات پیش رو تعدادی از شعبی که دارای امکانات لازم هستند انتخابات به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود تا بتوانیم این سیستم را کاملاً تست کرده و خروجی‌های آن را رصد کنیم. 
مدیرکل تقسیمات کشوری وزارت کشور در مورد برگزاری انتخابات رایانه‌ای در مازندران گفت: در این استان نیز تعدادی از شعب اخذ رای که دارای زیرساخت مناسب و امکانات لازم باشند انتخابات به صورت کاملا رایانه‌ای در آن برگزار خواهد شد.
نوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار فارس در مورد وضعیت قانون انتخابات و نتایج مطالعه نمایندگان مجلس چنین پاسخ داد: اصل 64 قانون اساسی وزارت کشور هر 10 سال یک بار افزایش تعداد نمایندگان مجلس را در قالب لایحه دولت به مجلس ارائه می‌دهد، دولت کار خود را برای این قانون انجام داده و با حضور در مجلس مسئولان امر در مورد آن توضیحاتی دادند.
جانشین رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه ما هم منتظر هستیم تا نمایندگان مجلس آن را به صحن علنی بیاورند، یادآور شد: اگر تا قبل از تاریخ آغاز انتخابات مجلس که در دوم دی ماه سال 1390 برگزار می‌شود به تصویب مجلس درآمد ما ملزم به اجرایی کردن آن هستیم اگر بعد از این تاریخ تصویب شود برای این انتخابات قابلیت اجرا نخواهد داشت و برای انتخابات آینده به اجرا می‌شود.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول