اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس سازمان استاندارد اصفهان:

پروانه بهره‌برداری تولیدکنندگان مصالح غیراستاندارد لغو می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان استاندارد استان اصفهان گفت: پروانه بهره‌برداری واحدهای تولیدکننده مصالح غیراستاندارد در استان اصفهان در صورت عدم اقدام برای استانداردسازی در زمان مقرر لغو می‌شود.

پروانه بهره‌برداری تولیدکنندگان مصالح غیراستاندارد لغو می‌شود
اصغر صالح‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان بیان داشت: استانداردسازی مصالح ساختمانی از اقدامات سازمان استاندارد استان اصفهان طی چهار تا پنج سال گذشته بوده است.
وی در ادامه افزود: در حال حاضر در استان اصفهان بخش اعظمی از مصالح ساختمانی به صورت کارگاهی و سنتی تولید می‌شود که با توجه به آلودگی‌ای که از فعالیت این کارگاه‌ها حاصل می‌شود، نیاز است این واحدها به تغییر سوخت یا استانداردسازی خود اقدام کنند.
رئیس سازمان استاندارد استان اصفهان تصریح کرد: در صورتی که در زمان مقرر این کارگاه‌ها نتوانند نسبت به استانداردسازی خود اقدام کنند، پروانه بهره‌برداری آنها لغو می‌شود.
وی در همین ارتباط افزود: بیش از نیمی از واحدهای تولیدی پس از ارتقای کیفیت مصالح ساختمان تولیدی خود، مجوز استاندارد دریافت کرده‌اند.
صالح‌زاده با بیان اینکه سازمان استاندارد روز به روز کالاهای بیشتری را برای استانداردسازی مورد توجه قرار می‌دهد، اظهار داشت: تلفن همراه از جمله این موارد است که به طور نمونه با تولید گوشی‌های همراه ایرانی به نام GLX باید به سوی استانداردسازی آن برای عرضه در بازار پیش رویم.
وی تصریح کرد: البته مرکز ارتباطات رادیویی در این زمینه نظارت‌ها و استانداردهایی را ایجاد کرده است.
رئیس سازمان استاندارد استان اصفهان ادامه داد: نظارت بر استاندارد کالاهای وارداتی نیز از سوی سازمان استاندارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در صورتی که کالاهای وارداتی با مشکلی از نظر استانداردسازی روبه‌رو باشند به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در استان اصفهان سامانه تلفنی 1517 برای اعلام شکایات در نظر گرفته شده است، گفت: با مصوبه‌ای که شورای عالی اداری در زمینه رسیدگی به تخلفات داشت، موازی‌کاری‌هایی که در مورد وظایف سازمان استاندارد به این منظور وجود دارد مورد بررسی و حل و فصل قرار گرفت.
صالح‌زاده بیان داشت: البته زیرساخت‌های سامانه 1517 با توجه به اشکالاتی که داشته است در حال حاضر در دست رفع نقص است اما با برطرف شدن ایرادات آن شکایات مردمی از این کانال پیگیری می‌شود.
وی همچنین از مردم درخواست کرد در صورتی که پس از خرید محصولی از استاندارد بودن آن مطمئن نیستند با مراجعه به سازمان استاندارد آن را از طریق کارشناسان و آزمایشگاه‌های سازمان مورد بررسی قرار دهند تا در صورت لزوم برخورد قانونی با متخلفان انجام شود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول