اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل پزشکی قانونی کرمان:

پزشکی قانونی کرمان فضای فیزیکی استاندارد ندارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: یکی از مطالبات بسیار پیچیده و بحرانی ما کمبود فضای فیزیکی است به گونه‌ای که در کل استان فضای فیزیکی استانداردی نداریم.

پزشکی قانونی کرمان فضای فیزیکی استاندارد ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان عباس آمیان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر پزشکی قانونی کرمان علاوه بر مرکز استان در 13 مرکز شهرستانی نیز به مردم ارائه خدمت می‌کند.
وی با اشاره به ارائه بیش از 40 نوع خدمت در پزشکی قانونی بیان کرد: این افزایش خدمات نشان‌دهنده افزایش مطالبات و ارتقای سطح کیفی پزشکی قانونی است.
آمیان عنوان کرد: پزشکی قانونی در 10 سال گذشته با توجه به افزایش آگاهی مردم، افزایش مطالبات قضائی و حقوقی مردم و قضات از پزشکی قانونی، حجم کاری و درخواست‌ها به 10 برابر افزایش یافته و با افزایش کمی خدمات، کیفیت آنها نیز افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی از نظر ساختار نیروی انسانی دارای بدنه خاصی است، گفت: بر اساس چارت سازمانی پزشکی قانونی 50 درصد نیروی انسانی آن دارای مدرک دکترا هستند و در مجموع 70 درصد افراد شاغل در پزشکی قانونی دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر است.  
آمیان تصریح کرد: در هفت ماه سال جاری حوادث رانندگی 671 مورد بوده که این تعداد در سال گذشته 795 مورد بوده است.
وی خاطرنشان کرد: مرگ ناشی از گاز منوکسید کربن نیز که در هفت ماه سال گذشته دو مورد بوده در مدت مشابه سال جاری به چهار مورد افزایش یافته است.
آمیان اظهار داشت: مجموع اجسادی که در هفت ماهه گذشته سال مورد بررسی قرار گرفته یک‌هزار و 489 مورد بوده که این تعداد در سال جاری به یک‌هزار و 439 کاهش یافته است.
وی مجموع معاینات انجام شده در سال گذشته در پزشکی قانونی را 38 هزار و 420 مورد ذکر کرد و ادامه داد: در هفت ماه سال جاری 36 هزار و 971 مورد معاینه انجام شده است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان بیان کرد: افزایش آزمایشات سم‌شناسی از 3 هزار و 800 مورد در هفت ماه سال گذشته به 4 هزار و 450 مورد از جمله این موارد است.
آمیان بیان داشت: در بخش سرولوژی نیز در هفت ماه سال گذشته 388 مورد اقدام شده که این تعداد در مدت مشابه سال جاری به 484 مورد افزایش یافته است.
وی همچنین از استقرار تجهیزات جدید بخش سرولوژی و راه‌اندازی بخش کامل سرولوژی تا پایان سال خبر داد و گفت: در حوزه آسیب‌شناسی نیز در هفت ماه سال گذشته 2 هزار 824 مورد اقدام شده که این تعداد در هفت ماه سال جاری 7 هزار و 370 فقره بوده است.  
آمیان به کاهش تعداد کمیسیون‌های برگزار شده در هفت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از 344 کمیسیون به 245 مورد اشاره کرد و افزود: کاهش آمار در این حوزه به دلیل تخصصی‌تر شدن معاینات بوده به گونه‌ای که سعی شده با افزایش کیفیت در بخش معاینات، اعتراضات به معاینات کمتر یابد.
آمیان عنوان کرد: همواره سعی داریم که کمیسیون‌ها از نظر علمی و کیفیت افزایش یابد و پاسخ‌های کارشناسی‌تری در اختیار دستگاه قضایی قرار داده شود.   
وی خاطرنشان کرد: سطح رشدی که از نظر تجهیزات، فضای فیزیکی و نیروی انسانی وجود دارد با رشد مطالبات مردم همخوانی ندارد و اعتبارات ما اعتبارات بسیار ناقصی است.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان گفت: چارت تشکیلاتی ما در سال 72 و با توجه به مطالبات آن روز و بسیار ناقص بسته شده است، این مسئله منجر به این شده ما نیروی انسانی را نتوانیم جذب کنیم و اعتبارت ما نیز بسیار اندک است.  
وی اظهار داشت: یکی از مطالبات بسیار پیچیده و بحرانی ما کمبود فضای فیزیکی است به گونه‌ای که در کل استان فضای فیزیکی استانداردی نداریم.
وی بیان کرد: فضای فیزیکی پزشکی قانونی در مرکز استان بسیار کم است و این در حالیست که توانسته‌ایم تجهیزاتی را با استفاده از اعتباراتی که از مدیریت ارشد استان در اختیار ما قرار گرفت، فراهم کنیم اما محیط و مکانی برای راه‌اندازی آنها نداریم.
آمیان تصریح کرد: در حال انجام رایزنی‌هایی هستیم که تجهیزات خریداری شده را راه‌اندازی کنیم و تا پایان سال با تعبیه فضای فیزیکی، بتوانیم سرولوژی را به طور کامل در استان داشته باشیم.
وی بیان داشت: در بخش سرولوژی، دی‌ان‌ای و آزمایشات تخصصی قطب کشور در جنوب شرق هستیم و حدود یک سوم پهناوری و یک دهم جمعیت کشور در این ناحیه است.
آمیان گفت: به علت فضای فیزیکی ناقص، کارهای اولیه برخی آزمایشات را انجام دهیم و برای دریافت جواب، آنها را به استان‌های و قطب‌های دیگر ارسال می‌کنیم.   
وی اظهار داشت: با حمایت مدیران ارشد استانی و تلاش‌های همکاران، این نقیصه برطرف شود و به زودی و تا چند ماه آینده کلنگ عملیات اجرایی مرکز تحقیقات پزشکی و مرکز پزشکی قانونی استان کرمان به زمین زده شود.
آمیان گفت: اعتبار این طرح حدود 35 میلیارد ریال است که در سال گذشته و سال جاری 600 میلیون تومان اختصاص یافته است که با این روند، اختصاص اعتبارات روند اجرایی آن به طول می‌انجامد.  
وی افزود: امیدواریم با حمایت مدیران ارشد استانی بتوانیم اعتبار مورد نیاز را زودتر جذب کرده و این ساختمان زودتر به بهره‌برداری برسد.
آمیان فضای فیزیکی کنونی پزشکی قانونی مرکز استان کرمان را یک هزار و 500 مترمربع دانست و عنوان کرد: این در حالیست که این میزان بر اساس استاندارد باید حدود 6 هزار مترمربع باشد.
وی در مورد حوزه نیروی انسانی گفت: در این بخش نیز بر‌اساس ساختار سازمانی که در سال 72 بسته شده 55 نفر مشغول به فعالیت هستند و از آنجا که این ساختار جوابگوی اقداماتی که باید انجام شود نیست، 60 درصد ساختار سازمانی از نیروهای خرید خدمت و نیروهای قرارداد معین استفاده می‌کنیم.
مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمان تصریح کرد: ساختار باید ارتقا یابد و ساختار استاندارد ما تقریبا هشت برابر نیروی فعلی است.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول