اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دفتر فنی فرمانداری گرمی:

اختصاص 110 میلیون تومان اعتبار برای احیای قنات‌ها

خبرگزاری فارس: معاون دفتر فنی فرمانداری گرمی گفت: در یک سال گذشته بیش از 110 میلیون تومان اعتبار برای احیای قنات‌ها در شهرستان گرمی سرمایه‌گذاری شده است.

اختصاص 110 میلیون تومان اعتبار برای احیای قنات‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس مینایی عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات طرح‌های عمرانی بخش انگوت در گرمی اظهار داشت: ما با این میزان سرمایه‌گذاری در یک سال گذشته تلاش کردیم تا قنات دو روستا را در دستور کار قرار داده و عملیاتی کنیم.
وی از احیای قنات روستای هزان انگوت و همچنین روستای نفت‌لوی این بخش خبر داد و تصریح کرد: با توجه به این‌که شهر انگوت دارای منابع عظیم قنات و ذخایر زیرزمینی ارزشمند آب است به همین خاطر احیا و بافت‌سازی قنوات در این شهر جز دستور کارها است.
مینایی احیای قنات‌ها را در توسعه بخش کشاورزی و آبیاری مزارع با ارزش و دارای اهمیت خواند و خاطر نشان کرد: اگر به عمر قنات به عنوان اختراع ایرانیان نگاه کنیم جایگاه و عظمت آن را درمی‌یابیم که عمدتاً آب‌های سالم، شرب و دارای خنکی و گوارا از طریق این منابع تأمین می‌شده است.
به گزارش فارس، معاون دفتر فنی فرمانداری گرمی در ادامه سخنان خود به ضرورت مقاوم‌سازی منازل روستایی در بخش انگوت و با نگاه ویژه اضافه کرد: ما هیچ‌گونه مشکلی در تأمین اعتبار مقاوم‌سازی مساکن روستایی و اجرای طرح‌های هادی در این شهر نداریم.
در این جلسه بخشدار شهر انگوت نیز در سخنانی با بیان این‌که در این شهر 37 هزار نفر جمعیت ساکن هستند، ادامه داد: شهر انگوت یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان اردبیل بیش از 184 روستا و آبادی دارد که ارایه خدمات به همه آنها نیازمند راه‌اندازی و احداث واحدهای اداری مختلف است.
لطفعلی زیادی با بیان این‌که مردم این شهر به دلیل بعد طولانی مسافت با مرکز شهر گرمی گله‌مند انجام کارهای اداری هستند، گفت: شایسته است برای جلوگیری از رفت و آمد مردم و صرف هزینه‌های گزاف ایاب و ذهاب ادارات مورد نیاز در این شهر راه‌اندازی شود.
وی همچنین از استقبال خوب مردم این شهر و روستاهای همجوار از مقاوم‌سازی مسکن و اجرای طرح‌های هادی روستایی خبر داد.
بخشدار شهر انگوت در پایان خواستار شهرستان شدن بخش انگوت به لحاظ توسعه‌یافتگی این منطقه و ارایه طرح توضیحی در این زمینه و پیگیری امور از طریق مسئولان امر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول