اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد خبر داد:

صدور مجوزهای لازم برای احیای قنات زارچ

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: تاکنون هر مجوزی که برای احیای قنات زارچ مورد نیاز بوده از سوی شرکت آب منطقه‌ای یزد صادر شده است.

صدور مجوزهای لازم برای احیای قنات زارچ
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رضا راعی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: قنات زارچ که قدمتی متعلق به قبل از اسلام دارد، در گذشته 400 هکتار از اراضی زارچ را آبیاری می‌کرد و از طولانی‌ترین قنات‌های جهان است.
وی افزود: مظهر این قنات در زارچ در دروازه ورودی شهر یزد و مادرچاه آن در بافق است که این امر خود توصیف‌کننده طولانی بودن این قنات تاریخی است.
راعی با بیان اینکه برای احیای این قنات تلاش‌های بسیاری صورت گرفته است، بیان کرد: این قنات به هر مجوزی که نیاز داشته، از سوی شرکت آب منطقه‌ای صادر شده زیرا ما نیز موافق حفظ و احیای قنات زارچ هستیم.
وی افزود: هزینه‌های حفر و لایروبی این قنات را جهاد کشاورزی پرداخت می‌کند و چند سالی است که هرچه جهاد هزینه می‌کند، مظهر قنات آب نمی‌دهد.
راعی بیان کرد: پیشنهادات بسیاری برای احیای این قنات وجود دارد که لازم است مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد اما لازم است در این زمینه همه متولیان این قنات وارد عمل شوند.
وی در این نشست در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه بهره‌برداری از چاه‌ها و صدور مجوز توسط شرکت‌ آب منطقه‌ای سبب ادغام آب چاه‌های شور و شیرین می‌شود یا خیر، اظهار داشت: بهره‌برداری از بسیاری از چاه‌های آب شور و شیرین در کنار یکدیگر صورت می‌گیرد و خطر تلفیق و ادغام آب این چاه‌ها وجود دارد اما در مناطقی مجوز برای برداشت آب چاه‌های شور و شیرین در کنار یکدیگر صادر شده که در میان چاه‌ها گسل وجود داشته باشد.
راعی در بخش دیگری از سخنان خود از راه‌اندازی IT و ICT در شرکت آب منطقه‌ای یزد خبر داد و افزود: اینترانت در داخل شرکت راه‌اندازی شده و تمام اطلاعات شرکت در این شبکه به روز رسانی شده است.
وی عنوان کرد: بحث IT در شرکت آب منطقه‌ای به خوبی فرهنگ‌سازی شده و کیوسک اطلاع‌رسانی ارباب رجوع نیز به زودی در این مرکز راه‌اندازی می‌شود.
راعی ضریب نفوذ اینترنت در این شرکت را 96 درصد اعلام کرد و افزود: ضریب نفوذ اتوماسیون اداری نیز در این شرکت 83 درصد است.
وی تصریح کرد: 4هزار و 500 حلقه چاه، قنات و چشمه نیز در یزد اسکن شده و در سیستم آب منطقه‌ای قرار گرفته و هیچ پرونده فیزیکی در زمینه این چاه‌ها جابه‌جا نمی‌شود.
راعی همچنین عنوان کرد: شرکت آب منطقه‌ای استان یزد نخستین شرکتی است که کارمندان آن به سمت دورکاری رفته‌اند و هم‌اکنون 40 نفر از کارکنان این سازمان حدود پنج ماه است که دورکاری می‌کنند.
وی افزود: رایانه و سیستم‌های نرم‌افزاری برای انجام تلفن‌های داخلی در اختیار دورکاران شرکت قرار گرفته و این افراد دو روز در هفته را در منزل خود به امور اداری می‌پردازند که در صورت توافق این تعداد روزها افزایش می‌یابد.
راعی با اشاره به پروژه‌های هفته دولت این شرکت بیان داشت: پروژه راه‌اندازی دفاتر پیشخوان دولت در سطح استان راه‌اندازی می‌شود که البته این پروژه به هفته دولت نرسید اما تا پایان شهریورماه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: 31 دفتر پیشخوان در شهرهای مختلف یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، اشکذر، طبس، عشق‌آباد، تفت و ... راه‌اندازی می‌شود که این دفاتر 20 نوع خدمت به ارباب رجوع به ویژه کشاورزان ارائه می‌دهند.
راعی عنوان کرد: این دفاتر در هفته آخر شهریورماه با حضور مقامات کشوری راه‌اندازی می‌شود.
در این نشست همچنین مصوبات سفر هیئت دولت به استان یزد مصوبات سفرهای رهبری نیز مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول