اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان:

19 رشته قنات در گلپایگان مرمت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان از مرمت 19 رشته قنات در شهرستان گلپایگان خبر داد.

19 رشته قنات در گلپایگان مرمت می‌شود
حیدر علی گلمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان بیان داشت: بازسازی و مرمت 19 رشته قنات در شهرستان گلپایگان اجرا شده است.
وی افزود: در سال گذشته 4 هزار و 800 میلیون ریال اعتبار برای احیای قنوات در شهرستان هزینه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان تصریح کرد: افزایش و پایداری دبی خروجی قنوات و حفظ و نگهداری میراث گذشتگان از جمله اهداف اجرای این طرح است.
وی همچنین بالا بردن درآمد کشاورزان و افزایش دلگرمی و امید را از دیگر مزایای بازسازی و مرمت قنوات دانست.

* احداث بند انحرافی منطقه لهرامش
گلمحمدی در ادامه به احداث بند انحرافی منطقه لهرامش اشاره کرد و گفت: احداث بند انحرافی منطقه لهرامش از سال گذشته در دست اجراست و تاکنون یک هزار میلیون ریال هزینه در بر داشته و برای تکمیل این پروژه به اعتباری بالغ بر یک هزار و 100 میلیون ریال دیگر نیاز است.
وی با اشاره به مزایای این پروژه گفت: کاهش روان آب‌های سطحی و افزایش تغذیه سفره‌های زیرزمینی و استفاده از آب ذخیره شده و انحراف و انتقال حق آبه کشاورزان از مزایای این بند انحرافی است.

* صدور10 فقره دفترچه زنبورداری
مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان در ادامه گفت: در سال جاری با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته و اهمیت آمارگیری و شناسایی بهره‌برداران بخش زنبور عسل 10 فقره دفترچه جدید زنبورداری برای بهره‌برداران این بخش که عضو تعاونی زنبورداران هستند، ولی موفق به اخذ دفترچه نشده بودند، صادر شده است.

* جوجه‌ریزی سه واحد مرغ مادر رنگی
وی همچنین از جوجه‌ریزی سه واحد مرغ مادر رنگی در شهرستان خبر داد و افزود: از جوجه‌ریزی سه واحد مرغ مادر رنگی دارای پروانه بهره‌برداری، در شهرستان گلپایگان انجام شده است.
گلمحمدی خاطرنشان کرد: در ماه گذشته در سه فارم مرغ مادر رنگی در مناطق گوگد و گلشهر جوجه‌ریزی انجام شده است.

* برداشت محصول گندم از گندمزارهای گلپایگان
وی اظهار داشت: از اوایل ماه گذشته برداشت گندم از سطح 4هزار هکتار مزارع گندم شهرستان آغاز شده است.
مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان افزود: کشاورزان شهرستان گلپایگان در سال گذشته حدود 11 هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل دادند.
وی به مشکلات این محصول اشاره کرد و بیان داشت: بادزدگی و خشکسالی و تاخیر در تشکیل کمیسیون خرید از جمله مشکلات این محصول در سال زراعی جدید بوده است.

* اجرای آبیاری تیپ در گلپایگان
گلمحمدی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای آبیاری تیپ در شهرستان پرداخت و گفت: در سال جاری در سطح 50 هکتار از اراضی شهرستان و در مناطق شرکت زراعی و حسن آباد آبیاری تیپ اجرا شده است.
وی به مزایای این طرح اشاره کرد و افزود: از مزایای این طرح می‌توان به افزایش بهره‌وری و راندمان آبیاری و سطح زیر کشت و کارایی مصرف آب اشاره کرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول