اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اعتبار 300 میلیون تومان؛

3 رشته قنات در فهرج لا‌یروبی شد

خبرگزاری فارس: مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان فهرج گفت: 3 رشته قنات در شهرستان فهرج با اعتبار بیش از 300 میلیون تومان لا‌یروبی شدند.

3 رشته قنات در فهرج لا‌یروبی شد
 علی دریجانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فهرج با اشاره به طرح‌های کشاورزی در این منطقه محروم اظهار داشت: پروژه لوله‌گذاری مزرعه شهید جهان‌آبادی فهرج به طول یک کیلومتر و با هزینه 200 میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی اجرا شد.
‌بیان داشت: با بهره‌برداری از این طرح 40 هکتار از اراضی کشاورزی آبیاری و از هدررفت 50 درصد آب کشاورزی جلوگیری می‌شود.
وی گفت: برای صرفه‌جویی در مصرف آب و جلوگیری از هدررفت آب‌های کشاورزی تاکنون 15 کیلومتر از مزارع کشاورزی این ‌شهرستان به سیستم‌ لوله‌‌کشی مجهز شده است.
دریجانی خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار متر کانال بتنی احداث شده که برای اجرای آن‌ها یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار صرف شده است.
وی ابراز داشت: سه رشته قنات این شهرستان با اعتبار بیش از 300 میلیون تومان نیز لا‌یروبی شده است.
همچنین حسین زین‌الصالحین فرماندار فهرج به خبرنگار فارس گفت: راه روستایی هاشم‌آباد در بخش مرکزی شهرستان فهرج به بهره‌برداری رسید.
وی افزود: جاده روستایی هاشم‌آباد فهرج به طول یک کیلومتر و اعتبار بیش از 90 میلیون تومان از اعتبارات ملی و استانی احداث شد با بهره‌برداری از این پروژه 76 خانوار این روستا از راه مناسب آسفالت برخوردار شدند.
زین‌الصالحین تصریح کرد: پروژه انتقال آب مزرعه شهید جهان‌آبادی شهرستان فهرج نیز به بهره‌برداری رسید.
وی اذعان داشت: پروژه برقی کردن موتور پمپ آب آشامیدنی روستای کریم‌آباد انصاری در بخش مرکزی شهرستان فهرج به بهره‌برداری رسید.
زین‌الصالحین عنوان کرد: این طرح با اعتبار بیش از 40 میلیون تومان از محل اعتبارات توسعه و خشکسالی آب و فاضلاب روستایی اجرا شده است.
وی ابراز داشت: با برقی کردن این موتور پمپ دسترسی ساکنان 300  خانوار دو روستای کریم‌آباد و سوردگال به آب آشامیدنی در تمام ساعات شبانه‌روز آسان شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول